مسئول امور تحصیلی اتباع خارجی استان یزد خبر داد
مسئول امور تحصیلی دانش آموزان اتباع خارجی استان یزد، از وجود 33 مدرسه ویژه تحصیل دانش‌آموزان اتباع بیگانه در این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۳۹۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰ 06 August 2018

حمیدرضا ابراهیمی  با اشاره به اینکه در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ نزدیک به ۱۵ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در بیش از ۵۰۰ آموزشگاه سراسر استان یزد به تحصیل کردند، گفت: در سطح استان یزد ۳۳ مدرسه خاص دانش آموزان اتباع خارجی داریم.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۱۰ باب از این مدارس در مهمان شهرهای میبد، اردکان و تفت قرار دارند، افزود: در مهمان شهرها هیچ خانواده ایرانی سکونت ندارد و تنها خانواده‌های افغانستانی در این مهمان شهرها سکونت دارند.

مسئول امور تحصیلی دانش آموزان اتباع خارجی استان یزد تصریح کرد: در سطح شهرستان یزد تعداد ۱۹ مدرسه ابتدایی به‌طور خاص جهت دانش آموزان اتباع در نظر گرفته‌شده است که این مدارس در سال جاری پذیرای نزدیک به چهار هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز دوره ابتدایی بوده‌اند.

به گفته‌ی ابراهیمی در شهرستان مهریز دو باب آموزشگاه و در منطقه زارچ نیز دو باب آموزشگاه به‌طور خاص پذیرای دانش آموزان اتباع خارجی هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دانش‌آموزان اتباع خارجی استان ازنظر کیفیت آموزش ارائه‌شده، از کیفیتی همانند دانش‌آموزان ایرانی برخوردار هستند، اظهار داشت: مدیران مدارس و آموزگاران این مدارس همانند سایر مدارس استان از کیفیت آموزشی لازم برخوردار هستند.

مسئول امور تحصیلی دانش آموزان اتباع خارجی استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: ازنظر پرداخت شهریه دانش‌آموزان اتباع خارجی استان و سراسر کشور هیچ تفاوتی با دانش‌آموزان ایرانی نداشته و هیچ شهریه‌ی ویژه‌ای را نباید پرداخت کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار