رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه کیش گفت: تمامی اتباع خارجی حاضر در سراسر ایران برای تمدید روادید خود نیاز به خروج از ایران نداشته و می توانند در کمتر از یک ساعت در کیش روادیدخود را تمدید کنند.
کد خبر: ۶۴۰۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳ 08 August 2018

سرگرد داود افتخاری با اشاره به اینکه در این مرکز ۴ نوع خدمات مهاجرت، گذرنامه، مرزهای هوایی و درایی ارائه می شود اظهار کرد: بیش از یک هزار و پانصد نفر از اتباع خارجی در سکوهای نفتی ایران به عنوان ملوان و کارشناس در حال فعالیت هستند که از مرز دریایی وارد جزیره می شوند.

وی افزود: علاوه برآن تعدادی از کارگران ساختمانی که در کیش فعالیت می کنند از اتباع خارجی کشورهای افغانستان، پاکستان و بنگلادش هستند که از مرکز مهاجرت و گذرنامه کیش خدمات دریافت می کنند.

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه کیش افزود: اتباع خارجی که تمایل به کار در کیش دارند پس از دریافت پروانه اشتغال به کار می توانند به این مرکز مراجعه کرده و با هماهنگی و دریافت استعلام های لازم از مراجع ذی صلاح پروانه اقامت و روادید مورد نیاز از اداره مهاجرت و گذرنامه کیش دریافت کنند.

وی با بیان اینکه با وجود عدم حضور اتباع خارجی تمدید روادید که در سال های گذشته در کیش تردد داشتند توضیح داد: با وجود کاهش این تعداد از آمار تردد خارجی در کیش و کاهش پروازهای خارجی هم اکنون در طی هفته بیش از ۲۳ پرواز ورودی و خروجی در کیش به مسقط و دبی انجام می شود که خدمات مربوط به تردد اتباع خارجی و ایرانیان مسافر در این مرکز انجام می شود.

افتخاری همچنین با بیان اینکه در برخ ترانزیت نیز خدمات دهی به اتباع خارجی صورت می گیرد افزود: از اسفند ماه ۹۶۳ اتباع خارجی فعال در کشور عمان جهت تمدید روادید به اداره گذرنامه کیش مراجعه کرده و از خدمات این مرکز استفاده می کنند.

وی تاکید کرد: گردشگران ایرانی که تمایل به دریافت گذرنامه دارند می توانند با مراجعه به مرکز پلیس ۱۰+ کیش مدارک مورد نیاز را تکمیل کرده و پس از انجام مراحل قانونی توسط اداره گذرنامه کیش، گذرنامه آنان در کمتر از یک هفته توسط پست به آدرس اعلام شده ارسال می شود.

این مقام مسئول با اعلام اینکه خدمات گذرنامه حضوری است و متقاضیان باید جهت دریافت خدمات درمحل حاضر باشند اضافه کرد: دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در کیش می توانند با هماهنگی وزارت علوم ودانشگاه مربوطه مجوز خروج برای یکبار در سال دریافت کرده و در صورت نیاز به تمدید آن اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه به طور میانگین در هفته ۱۷۰ ایرانی و ۵۰۰ نفر از اتباع خارجی از این مرکز خدمات دریافت می کند خاطر نشان کرد: علاوه بر صدور گذرنامه، خدماتی همچون تمدید رواید، فقدان و تخلفات، تولد و ازدواج مربوط به اتباع خارجی در این مرکز ارائه می شود.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار