امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه آمریکا جرأت نبرد نظامی با ما ندارد، گفت: باید از مدیران کشور سوال کنیم که چرا خطوط قرمز رهبری را در مذاکرات هسته‌ای رعایت نکردند؟
کد خبر: ۶۴۴۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹ 17 August 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه امروز شیراز با اشاره به سخنان مهم هفته پیش مقام معظم رهبری اظهار داشت: ایشان برخی سخنان را متواضعانه و بزرگ‌منشانه مطرح کردند، اما جا دارد از برخی مسؤولان بپرسیم که چقدر به فرامین مقام معظم رهبری توجه و عمل می‌کنند؟

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: اگر ایشان چیزی نمی‌گویند از آقایی خودشان هست، اما ما باید از مدیران کشور سوال کنیم که اگر ایشان ولی امر است و باید اطاعت شود، چرا خطوط قرمز رهبری در مذاکرات هسته‌ای رعایت نشد؟

وی افزود: البته رهبری فرمودند «نمی‌گویم خیانت، اما کوتاهی شده است»، اما اطاعت از ولایت است که به ما عزت می‌دهد.

دژکام خاطرنشان کرد: مالک‌اشتر نزد امیرالمومنین (ع) رفت و گفت فقط قدری دیگر فرصت دهید تا کار معاویه را تمام کنیم، اما برخی‌ها نزد حضرت علی (ع) رفتند و با فشار و اصرار گفتند باید مالک برگردد؛ مشکل اینجاست که از رهبر جامعه فرمانبری نمی‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس سخنان مقام معظم رهبری را برای تمام دلسوزان و مردم آرامش‌بخش و مایه قوّت قلب عنوان کرد و افزود: ایشان همواره با طمأنینه و دقت نظر و در چارچوب شرع مسائل خود را مطرح می‌کنند؛ حّتی هنگامی که مردم شعار دادند «مُفسد اقتصادی اعدام باید گردد»، رهبر انقلاب تذکر دادند و خاطرنشان کردند برخورد ما باید در چارچوب عدالت باشد.

وی این رفتار را درس‌آموز دانست و افزود: شعارهای انقلابی ما نباید از مرز عدالت خارج شود؛ چراکه نگاه رهبری ناظر به تمدن‌سازی اسلامی است و در این نگاه هیچ‌گاه نباید از مرز عدالت خارج شویم، حتی در شرایطی که شرق و غرب نگاهشان به کشور ماست که چه خواهیم کرد.

امام‌جمعه شیراز همچنین سالروز آزادسازی اُسرا از بند بعثی‌های دژخیم در مردادماه 69 را گرامی داشت و با ذکر خاطراتی تکان‌دهنده از ایستادگی آزادگان در برابر ارتش صدام، این مقاومت را مایه مباهات عنوان کرد و گفت: همین روحیه مقاومت و شجاعت است که سربازهای آمریکایی را در خلیج فارس به اسارت گرفت و رهبر انقلاب به اتّکای آن می‌گویند جنگ نمی‌شود؛ چون آمریکا جرأت نبرد نظامی با ما ندارد و اگر هم این حماقت صورت بگیرد، با خواری و خفّت آمریکا پایان خواهد یافت.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی از خون شهدا سیراب شده و ان‌شاءالله این پرچم که به نام اهل بیت (ع) برافراشته شده به دست صاحب اصلی آن خواهد رسید، افزود: شهدا، جانبازان، ایثارگران و اقشار مختلف مردم زحمات زیادی برای این نظام کشیده‌اند تا این درخت تنومند شود و این‌گونه نیست که چهار انسان ضعیف‌النّفس و بُزدل در کشور بخواهند آن را معامله کنند.

امام‌جمعه شیراز در خطبه نخست خود به زندانیان جرایم غیرعمد که جُرمی نداشته‌اند جز اینکه زیر بار فشارهای روزگار کم ‌آورده‌اند اشاره کرد و گفت: افرادی نزد من می‌آیند که بدلیل تنها 5 میلیون تومان به زندان افتاده‌اند؛ عید سعید غدیر در پیش است و لازم است هرکس هرچه در توان دارد برای آزادسازی زندانیان غیرعمد در این عید بزرگ کمک کند.

دژکام همچنین با اشاره به فرارسیدن ماه ذی‌الحجه به فضائل عظیم این ماه ازجمله روزهای بابرکت عرفه و عید قربان اشاره و اظهار امیدواری کرد توفیق عبادت و بندگی در این ایام عزیز و بابرکت حاصل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار