رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی ایلام گفت: اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی در این استان مهرماه انجام خواهد شد.
کد خبر: ۶۴۵۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸ 20 August 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ سید محمد موسوی اظهار داشت: با توجه به اینکه فعالیت مراکز پیش دبستانی از دهه اول مهرماه بصورت رسمی اجرا می شود طرح سنجش نیز همزمان با آغاز فعالیت این مراکز آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد: این طرح تا سال 95 تنها در مرکز استان اجرا می شد که در سال های اخیر در تعداد بیشتری از شهرستان ها و مناطق آموزشی این استان گسترش یافت.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی ایلام با بیان اینکه امسال نیز این طرح بر اساس زیرساخت های هر منطقه در استان اجرا می شود، گفت: این طرح مهرماه امسال همزمان با آغاز سال تحصیلی اجرا و مراکز پیش دبستانی و مهدهای کودک زیر پوشش قرار می گیرند.
موسوی هدف از اجرای این طرح را مداخله زود هنگام، کمک به بهبود کیفی سطح آموزش و یادگیری نوآموزان و همچنین سلامت روانی و جسمانی آنان به منظور استفاده در برنامه ریزی آموزشی و بهداشتی متناسب با استعداد کودکان اعلام کرد.
وی همچنین با اشاره به اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در این استان گفت: این طرح نیز از اواخر خرداد ماه آغاز و تا پایان مردادماه ادامه خواهد داشت.
به گفته موسوی، در اجرای این طرح نوآموزان دختر و پسر در زمینه های بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، مراقبت های بهداشتی و پزشکی مورد سنجش قرار می گیرند.
موسوی یادآور شد: اجرای این طرح در شناخت سلامت روانی و جسمی دانش آموزان و پیشرفت تحصیلی آنان در آینده می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.
وی اضافه کرد: از مجموع 600 دانش آموز استثنایی در استان ایلام که در 22 آموزشگاه به تحصیل اشتغال دارند تعدادی در قالب طرح فراگیر بعنوان دانش آموز تلفیقی در مدارس عادی تحصیل می کنند./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار