فرماندار قم گفت: باید با اعطای تسهیلاتی وضعیت نقدینگی مرغداران را بهتر کنیم تا شرایط بهتری برای تولید داشته باشند و شاهد افزایش قیمت مرغ نباشیم.
کد خبر: ۶۴۶۲۶۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۹ 22 August 2018

به گزارش تابناک قم، رضا سیار عصر امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار که در سالن امام رضا(ع) فرمانداری برگزار شد، با اشاره به اعتراض نانوایان نسبت به کم بودن افزایش قیمت نان اظهار داشت: افزایش قیمت‌ نان با یک کار کارشناسی شده صورت گرفته است و برای این کار همه موارد مرتبط با نانوایان را در نظر گرفتیم و اعتراض نانوایان به کم بودن قیمت نان وارد نیست.

فرماندار قم افزود: ما در بررسی‌های خود برای افزایش قیمت نان دستمزد کارگر را با حداکثر قیمت در نظر گرفتیم اما مشکلی که نانوایان دارند این است که متصدی نانوایی دستمزد آن‌ها را به‌اندازه کافی افزایش نمی‌دهند و آن‌ را مشروط به افزایش بیش‌ازحد قیمت نان می‌کند.

وی تصریح کرد: افزایش قیمت مرغ به دلیل وجود یک عطش خرید است و تنها راه‌حل آن عرضه مرغ منجمد در بازار است، هرگاه قیمت در بازار افزایش پیداکرده تقاضا نیز بیشتر شده است و افزایش تقاضا با عرضه مرغ منجمد و کاهش قیمت از بین خواهد رفت.

سیار با اشاره به مشکلات اقتصادی مرغداران عنوان کرد: باید وضعیت نقدینگی مرغداران را بهتر کنیم و با دادن تسهیلاتی مانند اعطای اغذیه دام به‌صورت قسطی کاری کنیم که مرغداران شرایط بهتری برای تولید داشته باشند و دیگر شاهد افزایش قیمت نباشیم.

فرماندار قم پیرامون مسئله لباس فرم دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید عنوان کرد: لباس فرم دانش‌آموزان با هماهنگی اتحادیه مربوطه و اداره کل آموزش و پرورش استان قم به این مسئله تأکید کردیم که برای تأمین لباس فرم دانش‌آموزان با تولیدکنندگان استان قم قرار داد بسته شود.

وی ابراز کرد: تعدادی از تولیدکنندگان لباس فرم دانش‌آموزان به دلیل مسئله نوسان ارز و کمبود پارچه با مشکلاتی روبرو بودند که تقاضای افزایش قیمت را داشتند و در نهایت با جلسه‌ای که با مدیرکل آموزش و پرورش داشتیم به این جمع‌بندی رسیدیم که یا الزامی به تهیه لباس هماهنگ برای دانش‌آموزان نداشته باشیم و یا تولیدکنندگان لباس به تمام تعهدات خود عمل کنند.

سیار با بیان اینکه اتحادیه پوشاک اطمینان داد تا لباس‌های دانش‌آموزان با کیفیت بالا و قیمت مناسب تحویل داده شود، خاطرنشان کرد: برخی از فروشندگان لباس‌های دانش‌آموزان را بیش از قیمت مصوب فروختند که به آن‌ها اعلام کردیم که باید ضمن عذرخواهی از خانواده‌ها ما‌به‌التفاوت قیمت‌ها را به آن‌ها برگردانند و اگر کسی امتناع ورزید با پرونده تعزیراتی روبرو خواهد شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار