شهردار مهریز:
شهردار مهریز گفت: مشکل کمبود قبر در مهریز با احداث آرامستان مرکزی در این شهر حل می شود.
کد خبر: ۶۴۶۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸ 24 August 2018

احمد آخوندی با اشاره به اینکه یکی از وظایف شهرداری، ساماندهی امور مربوط به متوفیان است، اظهار داشت: پیش‌بینی مکانی مناسب برای احداث گورستان عمومی یکی از برنامه های شهرداری مهریز بوده که با پیگیری های لازم و همکاری مسئولان مربوطه به اجرا نزدیک شده است.

شهردار مهریز افزود: روند افزایش روزافزون جمعیت شهری همچنین رشد مهاجرت به دلیل صنعتی بودن شهر مهریز علاوه بر گسترش خدمات و امکانات شهری، گسترش گورستان‌ها را به دنبال داشته است.

آخوندی عنوان کرد: گورستان‌ها یکی از مهمترین و اساسی‌ترین نقاط هر شهر هستند و همانطور که شهرداری مهریز با توجه به رشد جمعیت و وسعت شهر، احداث پارک و خیابان و میدان را به طور جدی دنبال می‌کند باید به فکر تعداد زیاد فوت شدگان نیز باشد.

وی بیان کرد: شهرمهریز با داشتن بیش از ۳۰ هزار نفر جمعیت، فاقد گورستان مرکزی و غسالخانه است و مردم این شهر مجبورند برای غسل متوفیان خود فاصله ۴۰ کیلومتری مهریز تا شهر یزد را طی کنند و با صرف وقت و زمان بسیار، متوفی خود را بعد از غسل دوباره به مهریز بازگردانند و به خاک بسپارند.

آخوندی تصریح کرد: مشکل کمبود قبر در آینده ای نزدیک گریبانگیر گورستانهای شهر خواهد شد و یکی از مطالبات مطرح و جدی شهروندان مهریزی وجود یک آرامستان مرکزی با غسالخانه به‌روز برای این شهر است زیرا با توجه به رشد روزافزون جمعیت در شهرستان مهریز، ظرفیت گورستان های موجود در شهر رو به اتمام بوده و لزوم احداث گورستان مرکزی جدید که تا چند سال آینده نیاز شهر را تأمین نماید، وجود دارد.

وی افزود: با پیگیریهای صورت گرفته و نظر کارشناسان مربوطه زمینی به وسعت ۲۰ هکتار واقع در جاده شهرک سنگ به امر احداث گورستان مرکزی مهریز و غسالخانه اختصاص یافته که با توجه به مشخص شدن زمین فرد خیری نیز احداث ساخت غسالخانه را بر عهده گرفته است.

شهردار مهریز ادامه داد: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی نسبت به محاسن وجود گورستان مرکزی خارج از شهر و افزایش سلامت و بهداشت شهروندان، لزوم همکاری تمام شهروندان مهریز را می طلبد زیرا هم اکنون شهر مهریز دارای شش گورستان است که با توجه به مستندات، دیگر این گورستانهای سنتی جوابگوی متوفیان نیست.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار