معاون مدیر کل راه آهن جنوب و مدیر پایانه راه آهن خرمشهر گفت: زیر ساخت لازم برای ترانزیت کالا در بندر خرمشهر از طریق راه آهن جمهوری اسلامی به سراسر کشور فراهم شد.
کد خبر: ۶۴۶۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶ 24 August 2018

غلامحسین فارسیان اظهار داشت: قراردادها برای حمل کالا از بندر خرمشهر به سراسر کشور از طریق ریلی با صاحبان کالا منعقد شد و انتظار می رود کالا از طریق گمرک ترخیص شود تا کار حمل و نقل کالا انجام شود.

وی از ترخیص نشدن سه هزار و 300 تن کالا در گمرک خرمشهر انتقاد کرد و گفت: برای نخستین بار قرار است سه هزار و 300 تن شکر که 2 هفته گذشته در بندر خرمشهر تخلیه شده، ترخیص شود و از طریق خط آهن به مقصد سیرجان ترانزیت شود که متاسفانه به رغم پیگیری تاکنون این کالا ترخیص نشده است.

فارسیان، با بیان اینکه حمل و نقل ریلی کالا ارزان و به صرفه است گفت: با توجه به امنیت و هزینه پایین حمل و نقل ریلی صاحبان کالا ترجیح می دهند کالای خود را از طریق راه آهن جا به جا کنند.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر متقاضیان زیادی برای جا به جایی کالا به راه آهن مراجعه می کنند و تقاضای حمل بار از طریق ریل بندر خرمشهر به سراسر کشور را دارند.

فارسیان افزود: در حال حاضر شبکه سراسری راه آهن جمهوری اسلامی و راه آهن خرمشهر می تواند به راه آهن ارمنستان، آذربایجان، مرز ترکیه، بندر آستارا، مرز سرخس کالا ترانزیت کند.

وی در ادامه گفت: به رغم همه پتانسیل های موجود در راه آهن جمهوری اسلامی ایران هنوز زیرساخت برای ترانزیت کالا در بندر خرمشهر به روز رسانی نشده است.

معاون مدیر کل راه آهن جنوب و مدیر پایانه راه آهن خرمشهر گفت:هر لوکوموتیو بزرگ هفت هزار تن کالا را جا به جا می کند.

علاوه بر خط ریلی راه آهن جمهوری اسلامی ایران به خرمشهر و قطار مسافری محلی مسیر اهواز - خرمشهر قطار ویژه حمل و نقل نیز تا بندر خرمشهر امتداد شده است.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار