رییس آموزش و پرورش استثنایی استان ایلام از پایان سنجش سلامت 9 هزار و 725 نوآموز بدو ورود به دبستان در این استان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح 75 نوآموز به مدارس استثنایی ارجاع شدند.
کد خبر: ۶۴۸۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰ 28 August 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ سید محمد موسوی اظهار داشت: طرح سنجش نوآموزان ماه های تیر و مردادماه امسال در 17 پایگاه مناطق مختلف استان و یک پایگاه تخصصی در ایلام به مرحله اجرا در آمد.
وی افزود: در اجرای این طرح که توسط 100 نیرو اجرا شد، نوآموزان دختر و پسر در زمینه های بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، مراقبت های بهداشتی و پزشکی مورد سنجش قرار گرفتند.
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی ایلام افزود: از این تعداد، 75 نوآموز برای ثبت نام به مدارس استثنایی ارجاع و سلامت مابقی آنها مورد تایید قرار گرفت تا برای ثبت نام به مدارس عادی مراجعه کنند.
موسوی تاکید کرد: پارسال در مجموع 9 هزار نوآموز زیر پوشش این طرح قرار گرفتند که از این تعداد، 70 نفر برای تحصیل به مدارس استثنایی ارجاع شدند.
وی یادآور شد: اجرای این طرح در شناخت سلامت روانی و جسمی دانش آموزان و پیشرفت تحصیلی آنان در آینده می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.
وی هدف از اجرای این طرح را کمک به بهبود کیفی سطح آموزش و یادگیری نو آموزان و همچنین سلامت روانی و جسمانی آنان به منظور استفاده در برنامه ریزی آموزشی و بهداشتی متناسب با استعداد کودکان برشمرد.
به گفته موسوی، اکنون از مجموع 600 دانش آموز استثنایی در استان که در 22 آموزشگاه به تحصیل اشتغال دارند تعدادی در قالب طرح فراگیر بعنوان دانش آموز تلفیقی در مدارس عادی تحصیل می کنند.
100 هزار دانش آموز در استان ایلام در سال تحصیلی گذشته در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال داشتند ضمن اینکه بیش از 12 هزار معلول نیز تاکنون در استان ایلام شناسایی شده اند./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار