کد خبر: ۶۴۸۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵ 28 August 2018

تابناک / مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: ۳۷ آزمایشگاه آب شهری در گیلان مشغول فعالیت هستند و آمار پایش‌های کیفی آن‌ها اطمینان میدهد که مردم از آب شرب باکیفیتی استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور: مردم گیلان از سلامت آب شرب مطمئن باشند

حمیدرضا جانباز امشب در جلسه شورای اداری استان گیلان در رشت با بیان اینکه شاخص برخوردار استان گیلان از آب شرب در حال حاضر در شرایط مناسبی است اظهار داشت: این شاخص در گذشته پایین تر از حد متوسط کشوری بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با اعلام اینکه تا پایان دولت دوازدهم 50 پروژه جدید در حوزه آب استان گیلان افتتاح می‌شود گفت: 37 آزمایشگاه آب شهری در گیلان مشغول فعالیت هستند و آمار پایش‌های کیفی آن‌ها اطمینان میدهد که مردم از آب شرب باکیفیتی استفاده می‌کنند.

جانباز با بیان اینکه استان گیلان برنامه خوبی در زمینه اسنفاده از آب‌های سطحی دارد عنوان داشت: مراحل اجرایی احداث تصفیه‌خانه آب سنگر که نخستین تصفیه خانه بزرگ شهری به روش BOT بوده در حال انجام است.

وی با اعلام اینکه متوسط شوری آب استان گیلان در حد مناسبی است خاطرنشان کرد: در حال حاضر 98درصد مردم گیلان پرداخت قبوض اب خود را غیر حضور انجام می‌دهند که نشان از توجه آن‌ها به حوزه تکنولوژی است.

عباس سروش معاون آب و آبفای وزیر نیرو نیز در این جلسه اظهار داشت: مراحل مطالعاتی ساخت 13 سد در استان گیلان در حال طی شدن است که طی آن مطالعات زیست محیطی مانند حفظ تالاب‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان نیز در این جلسهبا اشاره به پروژه‌های در دستور کار این مجموعه گفت اظهار داشت: استان گیلان تنها استانی است که 14 پروژه سدسازی را در حال اجرا دارد.

کاظم لطفی با بیان اینکه 10 سد لاستیکی در استان گیلان با بیشرفت فیریکی 25 تا 95 درصد در حال بهره‌برداری است تصریح کرد: تا پایان سال 99 تمامی 14 سد در حال بهره‌برداری استان گیلان وارد مدار می‌شود.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 40 درصدی مراحل ساخت سد شفارود تصریح کرد: استان گیلان با افتتاح سدهای در دست احداث به تنها استان کشور تبدیل می‌شود که آب مورد نیاز مردم را از آب سدها تامین می‌کند.

مدیرعامل شرکت اب و فاضلاب شهری گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: استان گیلان استانی است که محیط زیست شکننده‌ای دارد و به همین دلیل در تلاش هستیم تا پروژه‌های مربوط به فاضلاب را با سرعت پیش ببریم.

سید محسن حسینی با اشاره به اقدامات انجام شده برای دریافت وام‌های بین‌المللی برای اجرای پروژه‌های فاضلاب در استان گیلان: در حال حاضر طرح‌‌های حوزه فاضلاب با اعتبارات ملی در حال اجرا است.

وی با تاکید بر لزوم اجرای طرح‌های آب‌رسانی به شهرستان آستارا و رودبار خاطرنشان کرد: در حال حاضر با کنترل منابع آبی این دو شهرستان آب مورد نیاز مردم را تامین کرده‌ایم.

حسینی با اعلام اینکه تصفیه‌خانه مسکن مهر شهر رشت در حال ساخت است تصریح کرد: این تصفیه خانه در هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری میرسد که بخشی از مشکلات فاضلاب گوهر‌رود را برطرف می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار