عضو هیات مدیره راه آهن:
عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه برای ارتقای کیفیت سیستم حمل و نقل ریلی جنوب که به بخش خصوصی تعلق دارد نیاز به سرمایه گذاری سنگینی است، گفت: برای نوسازی، تعمیر و تجهیز این خط ریلی نیاز به سرمایه گذاری سنگینی است تا شاهد نوسازی کامل این محور ریلی باشیم.
کد خبر: ۶۴۹۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 30 August 2018

سعید رسولی در مراسم افتتاح قطار ریل باس شهری ایستگاه قدس_اهواز_کارون_ میاندشت که امروز 7شهریورماه در اهواز برگزار شد، با بیان اینکه خوزستان استان ارزشمند و با استعدادی است و منابع انسانی توانمند در سطح ملی و منطقه ای دارد، اظهار کرد: اهمیت خوزستان باعث شده تا این استان دو مدیرکل راه آهن داشته باشد در حالی که در برخی نقاط کشور، دو یا سه استان، یک مدیرکل دارند.

وی با اشاره به اینکه راه آهن جنوب به شمال در سال 1306 کلنگ زنی و در سال 1317 به بهره برداری رسید، افزود: در حال حاضر ارزش ریالی پروژه هایی که تاکنون در کشور در بحث خطوط ریلی اجرایی شده، حدود 900 میلیارد تومان بوده است.

عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ظرفیت جابجایی ریلی درون استان نامحدود است اما در برخی مسیرها مانند مسیر اندیمشک - دورود ظرفیت محدود است. در این زمینه با طراحی و اجرای پروژه بندر خشک در اندیمشک، امیدواریم تا حدودی این محدودیت ها را رفع کنیم.

رسولی ادامه داد: زمین پروژه بندر خشک در اندیمشک مشخص شده و هفته آینده نیز موافقت نامه آن امضا و بحث سرمایه گذار حل خواهد شد. همچنین در دهه فجر امسال خط دوم راه آهن اهواز - اندیمشک به بهره برداری می رسد که ظرفیت بهتری را در حمل و نقل ریلی ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه برای ارتقای کیفیت سیستم حمل و نقل ریلی جنوب که به بخش خصوصی تعلق دارد نیاز به سرمایه گذاری سنگینی است، گفت: برای نوسازی، تعمیر و تجهیز این خط ریلی نیاز به سرمایه گذاری سنگینی است تا شاهد نوسازی کامل این محور ریلی باشیم.

عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه در خوزستان تقاضای زیادی برای حمل بار وجود دارد، عنوان کرد: اگر چه جابجایی مسافر برای راه و آهن کشور اهمیت دارد ولی به علت تلفات تصادفات جاده ای زیادی که در کشور اتفاق می افتد، برای کمک به پایین آوردن این تلفات و همچنین کاهش قیمت تمام شده کارخانجات فولادی و صنایع استان، کاهش مصرف سوخت و کم کردن استهلاک راه های استان باید ظرفیت بیشتری در بحث خطوط ریلی به بخش بار تخصیص دهیم.

رسولی بیان کرد: پروژه اتصال بندر امام به خرمشهر و شلمچه به بصره از پروژه های مهم و در دست اقدام راه آهن کشور است. در این زمینه امیدواریم امسال شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه ها باشیم و در مدت 12 تا 18 ماه آینده نیز بتوانیم آن ها را افتتاح کنیم.

وی با اشاره به بحث ایستگاه های TOD در کشور گفت: ایستگاه اهواز تنها ایستگاه کشور است که مطالعات آن تمام شده و فراخوان مناقصه آن نیز اعلام شده است و در این راستا امیدواریم با سرمایه گذاری بخش خصوصی، شاهد راه اندازی نخستین ایستگاه TOD در کشور باشیم. این ایستگاه به شکلی مدرن و همراه با مرکز تجاری و مرکز تفریحی، اقامتی ساخته می شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار