طبق بخشنامه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و همچنین تاکید پلیس راهور تهران بزرگ مبنی بر ممانعت ازتردد خودروهای فاقد معاینه فنی از نیمه دوم امسال در معابر تهران، طبق آمارهای ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران خودرو 43 میلیون تومانی پراید رتبه نخست را در انحراف فرمان کسب کرده است.
کد خبر: ۶۴۹۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷ 01 September 2018

به گزارش تابناک : با توجه به اینکه شهرداری تهران به همراه پلیس راهور و استانداری در اجرای طرح ممانعت از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی و جریمه کردن آنها به دلیل عوامل موثر در افزایش آلودگی هوا در نیمه دوم سال مصر است، اما آمارهای ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران خبر های خوبی را در رابطه با خودروهای شهر تهران ندارد.

آنطور که مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران در گفت و گو با سایت خبری شهرداری تهران اعلام کرده در حال حاضر دو خودرو نیسان و پراید بیشترین درصد مردودی در آزمون های مراکزمعاینه فنی را از آن خود کرده و رتبه نخست را به دست آورده اند.

به گفته سید نواب حسینی منش تا کنون یک میلیون و 70 هزار خودرو برای دریافت برگه معاینه فنی در سال جاری به مراکز 14گانه شهر تهران مراجعه کرده اند که این تعداد مراجعه به نسبت مدت زمان مشابه خود در سال 96 رشد 25 درصدی را نشان می دهد.

برآوردهای مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران نشان میدهد که یکیازمهمترین دلایل افزایشمراجعه خودروها به مراکز معاینه فنی علاوه بر بالا رفتن سن خودروها و پایان معافیت 4 ساله مجلس برای مراجعه خودروها به مراکز معاینه فنی، ورود این خودروها به محدوده طرح ترافیک بوده است.

هر چند بخش قابل توجهی ازخودروهایی که به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده اند، در صدد دریافت معاینه فنی برتر برای استفاده از تخفیفات ویژه شهرداری تهران برای ورود به محدوده طرح ترافیک بوده است، اما آمارها ازمردود شدن 75 درصدی این خودروها در این آزمون خبر می دهد.

نواب حسینی در بررسی دلایل مردودی خودروها در مراکز معاینه فنی یادآور شده است: بیشترین درصد مردودی خودروها در تهران مربوط به آلایندگی با 45 درصد بوده و بعد از آن عواملی مانند مشکل ترمز، کمک فنر و عیوب ظاهری بیشترینسهم را در مردودی خودرودها در اخذ معاینه فنی به خود اختصاص داده اند.

نکته قابل تامل درباره خودروهایی که برای دریافت معاین هفنی برتر به مراکز شهرداری تهران مراجعه کرده اند، این است که در مجموع تنها 130 هزار خودرو موفق به اخذ معاینه فنی برتر شده اند که بخشی از این تعداد را خودروهای معاف از معاینه زیر 4 سال تشکیل می دهند که با انگیزه تخفیف طرح ترافیک مراجعه کردند.

به گفته مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران با توجه به مردودی 75 درصدی خودروها در اخذ معاینه فنی برتر اما در مراجعه مجدد این خودروها و رفع عیوب این رقم به 50 درصد کاهش پیدا کرده است.

اما نکته مهم در این میان ایت است که با توجه به افزایش هزینه لوازم یدکی و تعمیر خودرو به دلیل مشکلات اقتصادی پیش آمده در شهر تهران حال باید دید که آیا شهروندان تهرانی برای دریافت برگه معاینه فنی ازمراکز استاندارد هزینه های سنگین رفع عیوب و مشکلات خودروها خود را در سبد اقتصادی خانوار خود جای می دهدند یا در نیمه دوم سال با انبوهی از خودروهای فاقد معاینه فنی در شهر تهران روبه رو خواهیم شد.

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار