رییس اتاق تعاون کرمانشاه از فعالیت ۲ هزار و ۸۰۰ تعاونی در استان خبر داد و مهمترین مشکل واحدهای تعطیل شده را سرمایه‌ در گردش عنوان کرد.
کد خبر: ۶۴۹۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵ 01 September 2018

به گزارش تابناک به نقل از مهر،غفار محمدی  اظهار داشت: ۴ هزار تعاونی در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، تولیدی، خدماتی، درمانی، حمل و نقل، مسکن مهر، مرزنشینان و سهام عدالت در استان داریم که از این تعداد ۲ هزار و ۸۰۰ تعاونی فعال و یک هزار و ۲۰۰ مورد آن غیرفعال است.

وی از تلاش برای فعال کردن واحدهای راکد خبر داد و افزود: مشکلات اصلی تعاونی ها مشکلات بانکی، سرمایه در گردش و نیز تاثیرگذاری تورم و نوسانات ارز در بخش تولید است.

رییس اتاق تعاون کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر تعاونی ها آمادگی همکاری در بخش خدمات و توزیع کالا را با دولت دارند، گفت: امسال به نام سال حمایت از تولید داخلی نام‌گذاری شده و ما آماده همکاری در زمینه حمایت از تولید داخلی داریم.

وی بیان داشت: ۳۰ تعاونی مرزنشین در استان کرمانشاه فعال است که ۱۳۰ هزار خانواده عضو این تعاونی ها هستند.

محمدی درباره وضعیت سهم ۲۵ درصدی تعاونی ها در اقتصاد نیز افزود: در این میان باید به میانگین کل کشور در بخش های تعاونی تولید و خدمات توجه شود و عدم تحقق سهم ۲۵ درصدی به این دلیل بود که اقدام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ضرر بخش تعاون انجام شد.

رییس اتاق تعاون کرمانشاه با انتقاد از دستگاه های مجری در زمینه طرح فروش سوخت به مرزنشینان گفت: با وجود گذشت ۲ سال هنوز این موضوع بین دستگاه های اجرایی دست به دست می شود و تاکنون نتوانستند سوخت را صادر و بفروشند و برای مرزنشینان درآمدی ایجاد کنند، این در حالی است که استان های آذربایجان و کردستان در بحث درآمدزایی برای مرزنشینان پیشتاز بودند.

وی از حمایت کمتر دستگاه های اجرایی از بخش تعاون انتقاد و تصریح کرد: در قانون اساسی اقتصاد بر سه اصل دولتی، خصوصی و تعاونی پایه گذاری شده که سهم بخش تعاون ۲۵ درصد است و ما با داشتن سهم هفت درصدی راهی طولانی داریم.

محمدی با اشاره به اینکه ۴۵ هزار نفر در این تعاونی ها مشغول به فعالیت هستند، افزود: دستگاه های اجرایی بخش تعاون را دریابند زیرا تعاونی ها جایگاه حقوقی داشته و بازرسی و نظات دارند.

 

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار