صبح امروز رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران به تخلف آشکار سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مبنی بر ممانعت در واریز درآمدهای خود به خزانه شهرداری تهران اعتراض کرد. این در حالی بود که محمد علیخانی حتی به همکاری برخی از اعضای شورای شهر مبنی بر سرپوش گذاشتن به این تخلف معاون شهردار تهران نیز گلایه مند بود و عنوان کرد که اگر این همکاری های پشت پرده همچنان از سوی برخی از اعضای شورای شهر تهران انجام شود؛ وی تمام حقایق را به خبرنگاران بازگو می کند.
کد خبر: ۶۵۰۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷ 03 September 2018
به گزارش تابناک : آنطور که معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در آخرین نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران برگزار کرده بود، به صراحت اعلام کرد که درآمد شهرداری تهران از محل عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک 67 میلیارد تومان بوده است که از این مبلغ 10 میلیارد تومان به شرکت مترو و 10 میلیارد تومان دیگر نیز به شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران پرداخت شده است.
 
البته وی به هزینه کرد بخشی از این میزان درآمد در حوزه اصلاح هندسی معابر نیز اشاره کرده بودم اما به رقمی که در این بخش هزینه شده، اشاره ای نکرد.
 
در حالی محسن پور سیدآقایی به عدم تلاش شهرداری تهران نسبت به کسب درآمد از محل فروش طرح ترافیک و عوارض ورود به این محدوده یاد کرده بود که تا همین سال گذشته درآمد خالص شهرداری تهران از این محل به عنوان درآمد پایدار 300 میلیارد تومان بود. البته این رقم به غیر فروش طرح ترافیک روزانه، هفتگی و ماهانه ای بود که در طول سال بنا بر تقاضای شهروندان انجام می شد.


بیشتر بخوانید: وعده های مبهم آقای معاون برای کمک به توسعه حمل و نقل عمومی/ سرنوشت 47 میلیارد تومان درآمد معاونت حمل و نقل از محل طرح ترافیک چه شد؟
 
این تخلف در حالی از سوی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حال انجام است که خزانه دار شورای شهر در پاسخ به سوال خبرنگار تیتر شهر مبنی بر سرنوشت درآمدهای پایدار این حوزه  از محل اخذ عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک و واریز شدن آن به خزانه شهرداری تهران اعلام کرده بود که این درآمد به خزانه شهرداری تهران واریز شده است.
 

چرا برخی از اعضای شورای شهر در مقابل تخلف آشکار سازمان حمل و نقل و ترافیک کوتاه می آیند!/ لابی قدرتمند معاون ترافیک برای حذف نام خود از گزارش عملکرد یک ساله شورای شهر

 
اما پیگیری های دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نشان می داد که این درآمد نه تنها به خزانه شهرداری تهران واریز نشده است، حتی معاون مربوطه آقای شهردار نیز گزارشی درباره چگونگی هزینه کرد این میزان درآمد در سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به این کمیسیون ارائه نکرده است.
 
موضوعی که حتی توسط برخی از کارشناسان معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران نیز تایید و حتی عنوان شد که معاون حمل و نقل اعتقادی به واریز کردن درآمدهای سازمان های زیر مجموعه معاونت به خزانه شهرداری تهران ندارد.


بیشتر بخوانید: آیا درآمد طرح ترافیک به خزانه شهرداری تهران واریز شده است؟


امروز نیز رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نه تنها نسبت به عدم واریز درآمدهای معاونت ترافیک شهرداری تهران تذکر داد، بلکه نسبت به اقدام معاون اجرایی شورای شهر تهران مبنی بر حذف موضوع عدم تعامل معاونت حمل و نقل شهرداری با کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گزارش عملکرد یک ساله شورا به شدت انتقاد کرد و تذکر داد که اگر این رویه ادامه پیدا کند؛ تمام حقایق را به خبرنگاران بازگو خواهد کرد. 
 
به اعتقاد علیخانی؛ در حالی درآمدهای معاونت ترافیک به خزانه شهرداری واریز نشده است که بر اساس دستورالعمل‌ها هر درآمدی که در شهرداری کسب می‌شود، باید به خزانه واریز شود.
 
بر اساس مصوبه شورای شهر تهران؛ تمام واحده ها، شرکت‌ها  و سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری موظف هستند منابع درآمدی خود را در چارچوب قانون به خزانه واریز کنند، اما بر اساس اطلاعات رسیده، در حوزه معاونت حمل و نقل تاکنون یک ریال از درآمدها به خزانه واریز نشده است.
 
رئیس کمیسیون عمران و حمل و قنل شورای شهر تهران تاکید کرد: در گزارش عملکرد یکساله شورا و شهرداری عنوان شده بود که که معاونت حمل و نقل تعامل خوبی با کمیسیون حمل و نقل شورا نداشته است، ای ندر حالی است که  این موضوع مورد تحمل قرار نگرفته و از گزارش سانسور شده است. 
 

چرا برخی از اعضای شورای شهر در مقابل تخلف آشکار سازمان حمل و نقل و ترافیک کوتاه می آیند!/ لابی قدرتمند معاون ترافیک برای حذف نام خود از گزارش عملکرد یک ساله شورای شهر

 
علیخانی حتی تذکر داد: از آقای میرلوحی خواهش می کنم با توجه به زحمانی که کشیده اند گزارش  کمیسیون ها را سانسور نکنند در غیر این صورت مجبورم با خبرنگاران نشست گذاشته و موضوعات را مطرح کنم. این نگاه مورد تایید سایر اعضای کمیسیون نیز هست و باید بدانیم همه اعضا در یک جایگاه هستند و کسی نماینده‌تر از فرد دیگر نیست.
 
اینکه چرا معاون امور اجرایی شورای شهر عدم تعامل همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران را از گزارش یک ساله عملکرد شورا و شهرداری حذف کرده است جای تامل دارد چرا که وی به عنوان معاون اجرایی شورا تنها وظیفه قرائت این گزارش و ارائه آن به خبرنگاران را داشته و مسئولیتی در حذف موارد این چنینی بر اساس سلایق و ارتباطات خود با برخی از معاونان و مدیران ارشد شهرداری تهران را نداشته است.
 
از سوی دیگر به نظر می رسد که لابی های معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با برخی از اعضای شورای شهر از حد متعارف خود خارج شده و کار به جایی رسیده که به دستور و یا درخواست وی نام و عملکرد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از تمامی گزارش هایی که رفتار غیر تعاملی این مجموعه را با کمیسیون های مربوطه شورای شهر تهران نشان می دهد؛ حذف می شود.
 
کما اینکه چندی پیش نیز خزانه دار شورای شهر تهران در جواب سوال خبرنگار تیتر شهر مبنی بر چرایی عدم واریز درآمد حاصل از طرح ترافیک پایتخت از سوی سازمان حمل و نقل به خزانه شهرداری تهران با رد این موضوع عنوان کرده بود که این میزان درآمد به خزانه واریز شده است اما مطالعات و بررسی های کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران حقایق دیگری را نشان می داد.
 
 
 
منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار