رئیس اتاق بازرگانی البرز با تاکید بر ضرورت تامین نیروهای ماهر و کارآمد مورد نیاز بخش تولید گفت: نظام آموزش عالی کشور بايد به جاي مدرك گرايي به دنبال كار آفريني و بالا بردن سطح بهره وري در جامعه باشد.
کد خبر: ۶۵۱۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲ 04 September 2018

رحیم بنامولائی در دهمین کارگروه ای تی، اجرای طرح كاروزي در كشور را  اقدامي خوب عنوان کرد و  افزود:  با توجه به شرايط بحراني کنونی ناشی از  وجود انبوه جمعیت فارغ التحصيل جويا كار ، حرکت به سمت مهارت آموزي نسل جديد بسیارضروری و حائز اهمیت است.

وی اظهار کرد: به همین دلیل اتاق بازرگاني تلاش وافری را در دستور کار قرار داده است تا بحث تعامل صنعت و دانشگاه عملیاتی و  اجرايي شود.

کرج قابلیت تبدیل به یک شهر  هوشمند را دارد

وي همچين با اشاره به اينكه به دنبال تبديل كرج به یک شهر هوشمند هستيم گفت: بابهره گیری از تكنولوژي ، ارايه واي فاي مجاني و تامین امكانات و زير ساخت ها لازم  ، کرج قابلیت تبدیل به یک شهر هوشمند وحرکت در جهت درآمد سازي را دارد.

رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز با ذکر این نکته که نوع و روشهای كسب و كار در دنيای امروز تغییر کرده است افزود: در مسیر توسعه باید با طبعیت از تکنولوژی پیشرفته از روش های سنتی در بحث تولید و صادرات  فاصله بگیریم .

*دستگاههای اجرائی کاهش مراجعات  به بخش تولید را ساماندهی کنند

وی ضرورت ساماندهی دستگاههای اجرائی با هدف کاهش مراجعات دستگاههای اجرائی به واحد های تولیدی را مورد تاکید قرار داد .

وی گفت: بر اساس ماده ٧ قانون بهبود محیط كسب و كار دستگاههاي اجرايي مكلف هستند كاهش مراجعات نمايندگان دستگاههاي اجرائي به بخش تولید را ساماندهی ودر دستور کار قرار دهند تا  اعتماد متقابل ميان دولت و کارآفرینان تقویت شود.

وی افزود: در راستاي تحقق دولت الكترونيك،  ضروری است باتکیه بر قانون شبكه اي برای کاهش مراجعه دستگاههای اجرائی به کارخانجات ایجاد شود تا شاهد جلوگیری از موازی کاری ها باشیم.

* انتظار بخش خصوصی   از دولت الکترونیک

وي با اشاره به هوشمند سازي و ضرورت استفاده مطلوب از  امكانات دولت الكترونيك گفت: نظر به اینکه دولت الكترونيك از سال ٨٠  به صورت جزيره اي ایجاد شده  است ، لذا این امکانات تا کنون نیاز بخش خصوصی  به بانك اطلاعات را تامین نکرده است

بنامولائی افزود: بخش خصوصی از دولت الکترونیک انتطار دارد نیازهایش به آمار و اطلاعات تامین شود تا بتوان از اين اطلاعات براي برنامه ریزی ها ،  افزایش بهره وري  و حل مشكلات  اقتصادی  كشور برخوردار شود .

*اتاق بازرگانی حامی استارتاپ ها  و شرکت های دانش بنیان

وي با اشاره به حرکت های شایان توجه  استارتاپ ها و شركت هاي دانش بنيان در مسیر توسعه اقتصاد جامعه گفت: اتاق بازرگاني البرز  جذب استارتاپها را در اولویت کاری قرار داده است و ما در پی رفع موانع و تقویت هرچه بیشتر آنان در جهت پویائی اقتصاد جامعه هستیم.

در ادامه این نشست گزارشی از سامانه ویترین خدمات سازمانی مبتنی بر وای فای  توسط یک شرکت استارتاپی  ارائه شد.

معرفی ظرفیت و امکانات فرودگاه پیام در حوزه ای سی تی  از دیگر موضوع های مورد بررسی در این نشست بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار