به منظور تسهیل در مبادلات تجاری دو کشور ايران و روسيه تفاهم نامه ای منعقد کردند.
کد خبر: ۶۵۱۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱ 05 September 2018

نمایندگان دو کشور در سازمان ملی استاندارد جمهوری اسلامی ایران واقع در کرج با امضای این تفاهم نامه مسیر تبادل کالا و خدمات و توسعه همکاری ها در زمینه تایید صلاحیت و در چارچوب قوانین و مقررات جاری دو کشور را هموارتر کردند.

این تفاهم نامه در زمینه های همکاری های فنی، تبادل اطلاعات، آموزش و حل و فصل اختلافات بين مرکز ملی تایید صلاحیت سازمان ملی استاندارد جمهوری اسلامی ایران و سرویس فدرال تایید صلاحیت فدراسیون روسیه منعقد شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: طبق تفاهم‌نامه میان ایران و روسیه در نظر داریم انطباق سازی استانداردهای ایران و روسیه را به انجام برسانیم.

نیره پیروزبخت گفت: طی این نشست سعی داشتیم در راستای تقویت روابط بین دو کشور و اجرای هرچه سریعتر تفاهم‌نامه صحبت کنیم.

وی افزود: در نظر داریم در این چنین نشست‌ها به انطباق استانداردهای دو کشور و رفع معضل تجاری میان ایران و روسیه بپردازیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران تصریح کرد: طبق این تفاهم‌نامه که با هدف انطباق استاندارد، میان دو کشور منعقد شده است؛ در مرزها برای صادرات کالا با مشکل قانونی مواجه نخواهیم شد.

پیروزبخت یادآور شد: یکی دیگر از اهداف این تفاهم‌نامه رفع معضل موجود در آزمایشگاه‌ها است که با تبادل اطلاعات دو کشور این مشکل برطرف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد تا اندازه‌شناسی و مقررات صادرات، واردات و آموزش طرفین مورد بررسی قرار گیرد تا همکاری قوی‌تری را در پیش گیریم.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در پایان تأکید کرد: فرهنگ سازمان ملی استاندارد کشور و مقررات فنی ایران و روسیه را به تبادل نظر و بحث گذاشتیم تا با مشترکات فرهنگی به نتایج مثبتی دست پیدا کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار