بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان وسائل ورزشی و بهداشتی در قالب کاروان پویایی، شادابی و سلامتی به مدارس در نقاط مختلف کشور ارسال شد.
کد خبر: ۶۵۱۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹ 06 September 2018

 وزیر آموزش و پرورش در آیین بدرقه حرکت این کاروان که در مهر شهر کرج برگزار شد گفت: اگر بخواهیم مدارس ما با کیفیت تر شود، باید فعالیتهای ورزشی و بدنی را توسعه دهیم.

بطحایی با اشاره به اینکه امسال نودمین سالیست که تربیت بدنی و ورزش به عنوان درس به آموزش و پرورش وارد شده است گفت: در گذشته به علت کمبودها، نتوانستیم توفيق قابل قبولی در امر ورزش داشته باشیم، ولی امسال حدود ۳۳ میلیارد تومان در اختیار ورزش دانش آموزی قرار گرفته است.

وی افزود: حدود ۲۵۰ زمین ورزشی برای چمن کاری مصنوعی در نظر گرفته شده است ولی هنوز با استانداردهای واقعی فاصله بسیار داریم.

وزیر آموزش وپرورش با اشاره به اینکه ساختمانهای سر به فلک کشیده در کوچه ها امکان ورزش در معابر و خیابانها را مثل سالهای گذشته، از کودکان گرفته است گفت: اگر دستگاههایی که توان اجرایی دارند به کمک آموزش و پرورش نیایند، قطعا بچه های ما در حوزه ورزش و تربیت بدنی در آینده با مشکل روبرو خواهند شد.

وی همچنین با اشاره به این که ارتفاع ساختمانها در حاشیه مدارس دخترانه یکی از مشکلاتی است که باعث ورزش کم دختران کشور و مادران فردای ما شده است افزود: باید نهادهای محلی به فکر فرزندان کشور باشند و آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند تمام نیازهای دانش آموزان را برطرف کند

وی افزود: واقعا پسندیده نیست که یک سازمان سالن ورزشی داشته باشد و تنها عصرها آن سالن برای کارمندان آن دستگاه باز باشد.

 این کاروان‌ها که همزمان در سراسر کشور از ادارات کل به سمت مدارس حرکت کردند شامل اقلام ورزشی و بهداشتی است و با هدف تجهیز ساعت تربیت بدنی مدارس کشور ارسال می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار