مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی البرز گفت: به دنبال برگزاری جلسات آموزشی و روشنگری برای مداحان به همراه اعطای گواهی شرکت در این جلسات هستیم تا از سال‌های آینده فقط به این مداحان اجازه مداحی داده شود و به نوعی جلوی حرکت برخی مداح‌نماها که سعی در انتشار اشعار مبتذل و خارج از شأن عاشورا دارند و چهره دین را مخدوش می‌کنند گرفته شود.
کد خبر: ۶۵۳۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸ 11 September 2018

حجت الاسلام سید عباس مسعودی با اشاره به فرارسیدن ایام محرم، گفت: عاشورا از لحظه وقوع درس آزادگی و شجاعت است و بر همه چیز تأثیر داشته؛ بنابراین ما باید از لحظه لحظه آن درس بگیریم.

وی اتفاقات ناهنجار و غیر معمول اتفاق افتاده در سال‌های اخیر و ترویج برخی اقدامات نامتعارف در عزاداری‌ها را توطئه دشمنان اسلام دانست و اعلام کرد: دشمنان ما این موضوع را به خوبی فهمیده‌اند که فقط با شیعه می‌شود به شیعه ضربه زد‌ و با دین به دین حمله می‌کنند خصوصا ماه محرم و عزاداری سالار شهیدان که نقطه اعتلای شیعه است.

مسعودی با بیان اینکه ما هرسال شاهد تغییر در روش کار و توطئه های جدید هستیم؛ افزود: اتفاقات سال‌های اخیر همگی برنامه دشمنان برای خراب کردن چهره دین اسلام و تشیع بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ما باید در کنار عزاداری برای سیدالشهدا، شور و شعور حسینی را نیز ترویج دهیم و عزاداری صرف چیزی به درک ما از عاشورا اضافه نمی‌کند.

مسعودی ادامه داد: در همین راستا به دنبال برگزاری جلسات آموزشی و روشنگری برای مداحان به همراه اعطای گواهی شرکت در این جلسات هستیم تا از سال‌های آینده فقط به این مداحان اجازه مداحی داده شود و به نوعی جلوی حرکت برخی مداح‌نماها که سعی در انتشار اشعار مبتذل و خارج از شأن عاشورا دارند و چهره دین را مخدوش می‌کنند گرفته شود.

وی هدف این جلسات را آموزش عزاداری صحیح اعلام کرد و اظهار داشت: محرم و عاشورا فقط برای عزاداری نیست بلکه باید به اسلام علی‌الخصوص قرآن توجه کرد که البته ما متأسفانه در برخی مواقع فقط شاهد عزاداری هستیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی البرز تصریح کرد: برخی از هیئت‌های امروزی اساس و بنیان خاصی ندارد و هرکاری به جز عزاداری برای سید الشهدا انجام می‌دهند این نکته هم قابل عرض است که ما افرادی را تحت عنوان بازرس برای سرکشی به هیئت‌ها برای جلوگیری از اتفاقات این چنینی در نظر گرفته‌ایم.

مسعودی در پایان از  لزوم گرفتن مجوز برای راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی خبر داد و گفت: باید برای ایستگاه‌های صلواتی چارچوب و قوانین خاصی وجود داشته باشد تا به عاملی برای مزاحمت مردم تبدیل نشود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار