مدیرکل آموزش فنی حرفه ای البرز گفت: ازابتدای سال جاری تاکنون 435 نفر از روستائیان و عشایر این استان آموزش های مهارتی فرا گرفتند.
کد خبر: ۶۵۴۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵ 12 September 2018

تقی غیاثی تبار افزود: این آموزش ها در قالب 30 دوره شامل پرورش زنبورعسل، پرورش قارچ خوراکی، پرورش گیاهان دارویی، زعفرانکاری، سرمه دوزی، خیاطی، قالی بافی و رایانه بوده است.
وی اضافه کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز در بخش آموزش به روستائیان و عشایر به تعهد آموزشی خود عمل کرده و با نیاز سنجی آمادگی لازم برای برگزاری دوره ها بر اساس نیاز جامعه روستایی و عشایری تا پایان سال جاری را دارد.
وی با اشاره به اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای و نقش مهارت آموزی در کاهش نرخ بیکاری در استان البرز به برنامه های آموزشی این اداره کل در بخش های مختلف اشاره کرد و خاطرنشان کرد: آموزش به روستائیان برای ترویج آموزش های مهارتی و ساماندهی مشاغل مناطق روستایی و عشایری توانایی ها و قابلیت های زیادی در بخش تولید دارد.
غیاثی تبار گفت: ارائه آموزش های مهارتی برای کمک به تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی موثر بوده که در صورت توانمندسازی روستاییان می توان نقش موثرتر و پررنگ تری در اقتصاد استانی و ملی داشت.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز، فقر مهارتی را یکی از معضلات کشور دانست و افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای این استان در سال جاری با کیفیت بخشی به آموزش ها و برنامه ریزی های دقیق در صدد پایین آوردن نرخ بیکاری و فقر مهارتی در استان با هماهنگی با استانداری و دستگاه های اجرایی ذی ربط پیش گام بوده است.
وی آموزش به روستائیان و عشایر را یکی دیگر از برنامه های آموزشی این اداره کل دانست و افزود با توجه به برتامه اشتغال روستائیان با مهارت آموز شدن روستائیان می توان از مهاجرت روستائیان به شهر ها جلو گیری کرد.
وی بیان کرد: ارتقاء توانمندی های روستائیان برای تولید محصول با کیفیت و ایجاد انگیزه در جوانان روستایی در حرکت
خود اشتغالی، خود کفایی و اشتغال مولد از دیگر مزایای آموزش مهارتی روستایی در استان البرز است.
استان البرز 277 روستا دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار