مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان به فعالیت ۲۸۵ مرکز قرآنی در استان همدان اشاره کرد و با بیان اینکه این مراکز به موضوع محرم ورود پیدا کرده‌اند، گفت: ترویج فرهنگ قرآنی یکی از وظایف تعریف شده برای این مراکز است. 
کد خبر: ۶۵۴۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷ 15 September 2018
حجت‌الاسلام علی دشتکی گفت: ۱۷۰۰ مبلغ و مبلغه در ۲۲۰۰ نقطه استان همدان برنامه‌های ویژه ماه محرم را برگزار می‌کنند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام دشتکی با بیان اینکه محرم و صفر در فرهنگ دینی و مذهبی ما مسلمانان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: گرچه ماه محرم همراه با حزن و اندوه و عزاداری است، اما بزرگترین نشاط اجتماعی را دربر دارد چرا که همه چیز را هدفمند کرده و باعث حرکت اجتماعی منسجم می‌شود.

وی با بیان اینکه محرم و صفر بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است بنابراین برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که این نگاه را در جامعه اسلامی و سایر جوامع شناسانده و تعمیق بخشیم، افزود: تبیین جایگاه ولایت‌فقیه، عدالت‌خواهی، سبک زندگی حسینی، ظلم‌ستیزی، استکبارستیزی، اقتصاد مقاومتی و آسیب‌های اجتماعی از مسائلی است که در مراسم‌های مذهبی به آن پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۰۰۰ مداح نیز در ۲۲۰۰ هیئت استان طی این ایام فعالیت می‌کنند، گفت: قیام عاشورای امام حسین (ع) از گنج‌های نهضت اسلامی به شمار می‌رود که همواره مورد طمع دشمنان بوده است و با ایجاد شبهات و انحرافات در آن درصدد تضعیف آن برمی‌آیند که سازمان تبلیغات نیز در این زمینه با رصد این انحرافات آسیب‌ها را شناسایی و با آن‌ها مقابله می‌کند.

دشتکی درباره آداب روضه‌خوانی در ایام عزاداری، اعلام کرد: مداحان در روضه یک مقدمه اخلاقی و اعتقادی مطرح می‌کنند سپس بحث حقانیت اهل‌بیت (ع) را تبیین می‌کنند و می‌گویند چه ظلمی در حق آن‌ها شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان بیان کرد: تبیین ظلم‌هایی که در حق اهل‌بیت (ع) شده کمک می‌کند تا این احساس در جامعه تقویت شود و زنده بماند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های تبلیغات اسلامی استان همدان در ایام محرم و صفر با رویکرد ایثار، فداکاری و دفاع از حریم جامعه اسلامی برگزار می‌شود، گفت: اگر اکنون ملت ایران به عنوان یکی از کشور‌های سربلند و سرافراز در جهان مطرح است به برکت فرهنگ عاشورا و مهدویت است، مکتب سرخ حسینی و سبز مهدوی چیزی است که ما را از فرهنگ، نظام، ادیان و مذاهب دیگر تمیز می‌دهد.

دشتکی اظهار کرد:حقیقت و معنای حکومت توحیدی و اسلامی در مکتب عاشورا و مهدویت است و اگر اکنون از دفاع مقدس سرافرازانه یاد می‌کنیم به برکت این مکتب بوده و سعادت بشر با هر دیدگاه و تفکری وابسته به شناخت فرهنگ ایثار و شهادت و مکتب عاشورا است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار