مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه استان همدان دارای ۲ هزار و ۴۰۰ هیئت مذهبی است گفت: ۲ هزار و ۴۰ مداح استان قبل از آغاز ماه محرم دوره‌های آموزشی ویژه این حوره را گذرانده‌اند، همچنین ۲۷۹ موسسه و مرکز قرآنی استان نیز در این ایام برنامه‌های خاص خود را خواهند داشت.
کد خبر: ۶۵۵۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶ 15 September 2018
حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی دشتکی عنوان کرد: جامعه قرآنی استان در حال حاضر ۶ هزار نفر است که تا پایان برنامه پنج ساله ششم توسعه به همت فعالیت‌های جهادی و انقلابی این مجموعه این رقم به ۱۸ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و‌المسلمین دشتکی در جلسه هم اندیشی و ارزیابی وضعیت فعالیت‌های قرآنی استان با حضور دکتر جاجی بابایی، نماینده مردم همدان در مجلس اظهار کرد: بر اساس مطالعات اولیه صورت گرفته در حوزه اهداف دینی و فرهنگی ۱۴ راهبرد پیش بینی شده است.

حجت الاسلام دشتکی با بیان اینکه این ۱۴ راهبرد هر ساله در قالب اولویت‌های اجرایی در حوزه فعالیت‌های قرآنی این مجموعه اجرا می‌شود افزود: یکی از منابع غنی استان، منابع انسانی در حوزه فرهنگ و دین است.

وی اضافه کرد: این مجموعه به ویژه فعالان حوزه قرآن اداره تبلیغات اسلامی همه ساله در راستای فقرزدایی و کمک به مناطق محروم استان ام اقدامات جهادی و انقلابی انجام می‌دهند، از آنجا که این برنامه‌ها کاملا جهادی و بدون پشتوانه دولتی است لذا نیازمند توجه بیشتر از سوی مسئولین است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه این مجموعه سعی دربهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در حوزه فعالیت‌های دینی و فرهنگی خود دارد ادامه داد: سازمان دهی شبکه تبلیغ ۱۲ هزار نفری استان یکی از اقدامات مهم این حوزه است.

وی عنوان کرد: شبکه ۱۲ هزار نفری استان اعم از مبلغین و مبلغات، مداحان و روسای هیئات مذهبی ظرفیت عظیمی است که در ماه محرم همگی به جد مشغول به فعالیت هستند، در حال حاضر هزار و ۷۰۰ مبلغ به ۲ هزار و ۲۰۰ نقطه از شهر اعزام شده اند. 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه در سال گذشته، ۶۵ دوره آموزشی در جهت تربیت کادر متخصص قرآنی انجام گرفته است عنوان کرد: جامعه قرآنی استان در حال حاضر ۶ هزار نفر است که تا پایان برنامه پنج ساله ششم توسعه به همت فعالیت‌های جهادی و انقلابی این مجموعه این رقم به ۱۸ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

وی اشاره‌ای به دیگر طرح‌های این نهاد داشت و گفت: شورای فرهنگی محلات و اجرای طرح سلامت اجتماعی از جمله اقدامات مهم و خوب اداره تبلیغات اسلامی استان در جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

حجت‌الاسلام دشتکی با بیان اینکه شبکه سازی و نهادینه سازی عمومی قرآن یکی از اولویت‌های ماست گفت: همدان در حوزه فعالیت‌های قرآنی در سال ۹۶ جز استان‌های برتر کشور شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه پیشرفت باید در قالب فرهنگ اتفاق بیفتد گفت: در صورت تحقق این مهم آمار آسیب‌های اجتماعی کاهش یافته و بی‌اعتمادی جوانان نسبت به این نظام و انقلاب و مباحث دینی کاهش می‌یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار