سرپرست امور تغذیه دانشگاه فردوسی مشهد خبر داد
سرپرست امور تغذیه دانشگاه فردوسی مشهد از افزایش 10 درصدی نرخ تغذیه دانشجویان این دانشگاه نسبت به سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۶۵۵۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱ 15 September 2018
به گزارش تابناک رضوی؛ امیر سالاری اظهار کرد: براساس تصمیم صندوق رفاه وزارت علوم قیمت تغذیه تمام دانشگاه‌های سراسر کشور به طور یکسان اعلام شد. غذاهای دانشجویان به سه نوع کم‌هزینه، متوسط و پرهزینه تقسیم شده که نرخ تغذیه در سال تحصیلی جاری نسبت به سال گذشته افزایش 10 درصدی داشته‌است.
 
وی افزود: امسال صندوق رفاه طرحی برای رنکینگ آشپزخانه‌های دانشگاه‌ها با نام ارتقا و صنعتی‌سازی عنوان کرد که بر اساس آن دانشگاه‌هایی را که صنعتی و پیشرفته نیستند، مکانیزه شوند.
 
سرپرست امور تغذیه دانشگاه فردوسی مشهد عنوان کرد: این طرح در دانشگاه فردوسی در حال انجام است و درخواست‌ها پذیرفته شده و این طرح دارای سه مرحله است که شامل فاز مطالعاتی، خرید تجهیزات و اجرای کامل این طرح و برنامه است. با توجه به شرایط اقتصادی و وضعیت دلار امیدواریم اجرای این پروژه زیاد به طول نکشد و هرچه سریع‌تر به مرحله اجرا و انجام برسد.
 
سالاری گفت: سیستم تغذیه دانشگاه فردوسی مشهد نسبت به سال‌های گذشته تغییرات و تحولاتی داشته است، اما در مقایسه با سال گذشته تفاوتی چندانی نخواهد داشت.
 
وی با بیان اینکه تفاوت سیستم تغذیه دانشجویان بین‌الملل و داخلی در تعرفه‌ها است، اضافه کرد: معمولا دانشجویان خارجی شامل یارانه متعلق به دانشجویان داخلی نمی‌شوند. در منوی دانشگاه فردوسی حدود 340 نوع غذا وجود دارد که بر اساس ذائقه، دانشجویان می‌توانند از این غذاها استفاده کنند، این در حالی است که منوی غذایی دانشگاه فردوسی برای دانشجویان بین‌الملل و داخلی یکسان است.
 
سرپرست امور تغذیه دانشگاه فردوسی مشهد عنوان کرد: دانشگاه فردوسی از سال‌های گذشته ارائه تغذیه رایگان به دانشجویان کم‌بضاعت به عنوان چالش و معضل دانشجویی نگاه کرده ‌است. دانشجویان کم‌ بضاعت و یا بی ‌بضاعت می‌توانند به صورت شخصی با شناسایی و معرفی آن‌ها توسط دوستانشان به مرکز مشاوره بیایند.
 
سالاری بیان کرد: صندوق رفاه وزارت علوم متولی نرخ‌گذاری غذای دانشجویی در کل کشور است. معمولا جلسه‌ای در شهریور برگزار می‌شود که وزیر اقتصاد، وزیر علوم و وزیر بهداشت در این جلسات حضور دارند. در این جلسه نرخ تغذیه تعیین شده و به تمام دانشگاه‌های سراسر کشور ابلاغ می‌شود
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمایت از دانشجویان بی بضاعت، گفت: پس از تحقیقات و بررسی‌هایی که از دانشجویان بی بضاعت صورت می‌گیرد و نیاز مالی این دانشجویان مشخص می‌شود، کارت دانشجویی آنان توسط خود دانشگاه شارژ می شود و همچنین به واحدهای مختلف دانشگاه برای کار دانشجویی  معرفی می گردند. البته این دانشجویان در حوزه درمانی تا حدود زیادی تحت پوشش دانشگاه قرار می‌گیرند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار