فرمانده انتظامي استان با اشاره به دستگيري اعضای يك باند هك سايبري، گفت: اعضاي اين باند به سرقت 5 هزار حساب بانكي و برداشت غير مجاز 20 ميليارد ريال در شيراز اعتراف كردند.
کد خبر: ۶۵۷۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲ 18 September 2018

تابناک فارس به نقل از پایگاه خبری پلیس:سردار "احمدعلي گودرزي" بيان كرد: با ارجاع طرح شكايت توسط چند نفر از شهروندان شيرازي با موضوع برداشت غير مجاز از حساب بانكي آن ها، موضوع به صورت ويژه در دستور كار كارشناسان پليس فتا استان فارس قرار گرفت.

وي با اشاره به جزئيات اين سرقت هاي اينترنتي، يادآور شد: شيوه اين باند به اين صورت بود كه كاربر با نصب يك برنامه با موضوع "پرداخت مبلغ يك هزار تومان" به درگاه جعلي سايت مذكور هدايت و به محض ورود اطلاعات، كليه مشخصات حسابش سرقت و از اطلاعات آن ها براي برداشت هاي غير مجاز استفاده مي شده است.

اين مقام انتظامي تصريح كرد: سرانجام با انجام تحقيقات فني و تخصصي و به دست آوردن سرنخ هايي از سرقت، كارشناسان پليس فتا، هر 5 نفر از اعضاي اين باند هك سايبري را شناسايي و در يك عمليات منسجم و هماهنگ آنها را دستگير كردند.

سردار گودرزي خاطر نشان كرد: اين سارقان در بازجويي هاي فني و تخصصي، اذعان داشتند كه در فضاي مجازي اقدام به سرقت 5 هزار حساب بانكي و برداشت غير مجاز 20 ميليارد ريال از حساب شهروندان كرده اند.

فرمانده انتظامي استان با اشاره به اينكه متهمان پس از سرقت اطلاعات بانكي اقدام به خريد بليت چارتر هواپيما، تجهيزات رايانه اي و مخابراتي مي كردند، از شهروندان خواست که از ثبت نام در شبکه های اجتماعی که هویت سازنده آن مجهول است خودداری کرده و اطلاعات شخصی و مهم خود را تنها در سایت ها معتبر ثبت كنند و در صورت بروز هر گونه مشکل آن را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش فوریت های پلیسی و یا شماره تلفن0712183915 اطلاع رسانی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار