مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان حضور فعال ۴۰۰ روحانی به صورت سالیانه و مستمر در مناطق تبلیغی گفت: ۱۴۰ خانه عالم در روستا‌ها ساخته شده و ۱۰ خانه نیز در حال ساخت است. 
کد خبر: ۶۵۷۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۳ 23 September 2018
حجت الاسلام علی دشتکی از وجود ۴۰۰ روحانی مستقر و ۱۵۰ خانه عالم در سطح استان خبر داد و گفت: مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید از دورافتاده‌ترین نقاط روستایی استان و با استقرار روحانیان آغاز شود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام دشتکی با بیان اینکه یکی از سنت‌های حسنه در فرهنگ شیعه برگزاری مناسبت‌ها با محوریت مردم و روحانیون است، افزود: امروزه با توجه به نیاز‌های جامعه ضرورت حضور روحانیون در روستا‌ها بیشتر از قبل حس می‌شود.

دشتکی به لزوم احداث خانه عالم در روستا‌ها اشاره کرد و گفت: وجود روحانی دائم و برگزاری ۳ وعده نماز جماعت در این روستاها، پیگیری مسائل فرهنگی و مذهبی و انجام فعالیت‌های عام‌المنفعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله رویکرد‌های ایجاد خانه‌های عالم است.

وی با بیان اینکه ۱۷۰۰ روحانی در مناسبت‌های فرهنگی در روستا‌ها به عنوان مبلغ فعالیت می‌کنند، افزود: خانه‌های عالم در روستا‌ها با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و قانونی ساخته می‌شوند.

دشتکی با بیان اینکه وجود خانه عالم و همچنین استقرار روحانی در زمره مطالبات مهم مردم استان است که نشان می‌دهد این مردم متدین در کنار مسائل مادی و عمرانی، به دنبال مطالبات معنوی نیز هستند، تأکید کرد: این نگاه مردمی رسالت دستگاه‌هایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی را بیشتر می‌کند بنابراین باید در این راستا بیش‌ازپیش کوشید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان بیان کرد: مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید از دورافتاده‌ترین نقاط روستایی استان و با استقرار روحانیان آغاز شود بنابراین اگر بتوانیم با حضور روحانیون در روستاها، سلامت اجتماعی و فرهنگی را به وجود بیاوریم، به استحکام و پایداری خانواده در روستا‌ها کمک شایانی کرده ایم که البته این امر به بهانه‌های مختلف خطاب به روحانیان اعزامی و مستقر گوشزد می‌شود.

وی به اهداف احداث خانه‌های عالم در مناطق روستایی اشاره کرد و یادآور شد: یکی از مهمترین این اهداف، ترویج وتبلیغ فرهنگ دینی، تعامل و ارتباط متقابل روحانی و مردم و حل و فصل کردن مشکلات دینی روستا است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار