رییس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: در کنار بیش از یک میلیون دانش‌آموز خوزستانی که با بازگشایی مدارس وارد مدرسه می‌شوند، بیش از پنج هزار دانش‌آموز استثنایی نیز با هدف‌های مختلف آموزش و ارتقا مهارت‌های زندگی در این روز وارد مدرسه می‌شوند.
کد خبر: ۶۵۸۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶ 23 September 2018

علی ممبینی در آیین نمادین بازگشایی مدارس که امروز یکشنبه (یکم مهرماه) در اهواز برگزار شد، با اشاره به حمله تروریستی روز گذشته در رژه نیروهای مسلح در اهواز، ‌اظهارکرد: این حادثه قلب همه مردم ایران را جریحه دار کرد. به بازماندگان این افراد تسلیت می‌گویم و برای کسانی که در بیمارستان هستند نیز آرزوی بهبهود دارم تا هرچه زودتر به خانواده‌های خود بازگردند.

وی افزود: با آغاز سال تحصیلی بیش از یک میلیون دانش‌آموز در خوزستان به مدرسه می‌روند. همچنین بیش از پنج هزار دانش‌آموز استثنایی نیز با هدف‌های مختلف آموزش و ارتقا مهارت‌های زندگی در این روز وارد مدرسه می‌شوند. برگزاری این مراسم در یک مدرسه استثنایی نشان از توجه ویژه مسوولان به این دانش‌آموزان است که جای سپاسگزاری دارد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: در این دولت توجه ویژه‌ای به دانش‌آموزان استثنایی شده است. سال گذشته نیز به واسطه توجه‌ای که در شورای آموزش و پرورش به دانش‌آموزان استثنایی شد، به صورت همزمان پنج مدرسه برای دانش‌آموزان استثنایی کلنگ‌زنی شد. طی چند ماه گذشته نیز پروژه‌های متعددی مانند سالن ورزشی غدیر و مدرسه استثنایی رودکی برای این دانش‌آموزان ساخته شد که مدرسه استثنایی رودکی یکی از بهترین و زیباترین مدرسه‌های استثنایی در خوزستان خواهد شد.

ممبینی گفت: در ناحیه چهار اهواز و شهرستان کارون دو مدرسه مدرسه کلنگ‌زنی شده است و در ناحیه یک نیز یک مدرسه در حال ساخت است. در باوی نیز به زودی کلنگ ساخت یک مدرسه به زمین زده می‌شود. این‌ها نشان توجه دولت به بحث محرومیت و توجه به عدالت آموزشی است.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به جذب دانش‌آموزان استثنایی در مدارس داشته‌ایم، به گونه‌ای که در حال حاضر در تمام شهرهای استان مدرسه استثنایی وجود دارد و حتی در یکی از روستاهای شهرستان شوشتر نیز کلاس استثنایی برای دانش‌آموزان راه‌اندازی شده است.

ممبینی درخصوص مساله سرویس مدارس دانش‌آموزان استثنایی، گفت: سال گذشته بیش از یک میلیارد و 300 میلیون تومان پول برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی در اختیار ما گذاشته شد. این‌ها همه نشان از توجه دولت به این بخش دارد.

وی تصریح کرد: در طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان روستایی و عشایری نیز وارد چرخه شده‌اند. تاکنون بیش از 100 هزار نوآموز ابتدایی و پیش‌دبستانی سنجش شده‌اند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: مدارس استثنایی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار