جانشین آموزش جامعه المصطفی با تأکید بر راه‌اندازی بیش از ۲۳۰ رشته جدید در جامعه المصطفی گفت: بر اساس طرح تحول جامعه المصطفی ۱۷۰ رشته تحصیلی فعلی به ۴۰۰ رشته تحصیلی در شش حوزه دانشی گسترش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۶۵۹۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱ 24 September 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجید خالق پور در نشست خبری که در سالن جامعه المصطفی برگزار شد، اظهار داشت: منشأ اثر بودن فارغ‌التحصیلان این مرکز از مهم‌ترین سیاست‌های راهبردی تعریف‌شده است.

وی با اشاره به زمان آغاز سال تحصیلی جدید جامعه المصطفی افزود: مراسم آغاز سال تحصیلی جدید روز چهارشنبه در سالن قدس مجتمع امام خمینی(ره) از ساعت 9 و 30 دقیقه به‌صورت رسمی آغاز می‌شود، عنوان آموزش اثربخش شعار سال تحصیلی امسال جامعه المصطفی است.

جانشین آموزش جامعه المصطفی با اشاره به شعار امسال جامعه المصطفی گفت: هدف از شعار امسال تربیت شخصیت‌هایی بوده که بتوانند به نیازهای اساسی جهان معاصر پی برده و در راستای رفع نیاز معرفت مورد مطالبه بشریت قدم بردارند، هدف این مرکز این بوده که فارغ‌التحصیلان المصطفی در کشورهای هدف منشأ اثر و مفید واقع شوند.

خالق پور با تأکید بر برخی از نتایج آموزش اثربخش تصریح کرد: منشأ اثر بودن این مرکز در کشورهای دیگر کاملاً محسوس است، در مرکز المصطفی دانشجویانی با بیش از 100 ملیت مشغول تحصیل بوده که از شاهکارهای المصطفی نیز مدیریت درست و موفق مجموعه‌های مختلف چندملیتی و متضاد یکدیگر است.

جانشین آموزش جامعه المصطفی با بیان عمق قدرت و نفوذ جامعه المصطفی در کشورهای مختلف دنیا ابراز کرد: دشمنان و کشورهای استکباری از قدرت و نفوذ بالای المصطفی به‌خوبی اطلاع دارند این در حالی بوده که در این مجموعه صرفاً معارف اهل‌بیت(ع) را به دانشجویان آموزش داده و آموزشی در مباحث سیاسی به آن‌ها ارائه نمی‌شود.

خالق پور بیان کرد: در مجموعه 500 مرکز آموزشی مستقل، وابسته و پیوسته به جامعه المصطفی در داخل و خارج از کشور مشغول فعالیت بوده که بخش قابل‌توجهی از آن‌ها از طریق فارغ‌التحصیلان این مرکز مدیریت می‌شود، برخی از دانشگاه‌ها و مراکز علمی داخل و خارج از کشور نیز در تدریس برخی از رشته‌ها با المصطفی همکاری راهبردی و علمی دارند.

وی همکاری و تعامل راهبردی مؤسسات و مراکز آموزشی در داخل و خارج از کشور با جامعه المصطفی را موردتوجه قرار داد و تأکید کرد: جامعه المصطفی صرفاً مؤسس 62 مرکز آموزشی پیوسته بوده و مابقی مؤسسات و مراکز آموزشی مرتبط با المصطفی تعامل و همکاری راهبردی با این دانشگاه دارند.

جانشین آموزش جامعه المصطفی از تدریس 140 رشته در سال تحصیلی جدید خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر مجموعاً در جامعه المصطفی 170 رشته فعال بوده که در سال جدید تحصیلی 140 رشته تدریس می‌شود.

خالق پور با اشاره به گسترش قابل‌توجه رشته‌ها و حوزه‌های دانشی جامعه المصطفی ابراز کرد: در طرح تحول جامعه المصطفی 400 رشته در شش حوزه دانشی تدوین و مجوز تدریس پیداکرده است، حوزه دانشی فقه و اصول، قرآن و حدیث، حکمت و مطالعات پیرامونی، زبان و ادبیات انسان‌شناختی و تاریخ، سیره و تمدن اسلامی از حوزه‌های دانشی مهم جامعه المصطفی در طرح تحول آموزشی هستند.

وی با اشاره به تشکیل مجتمع‌های مستقل برای شش حوزه دانشی جامعه المصطفی خاطرنشان کرد: واحدهای آموزشی بر مبنای شش حوزه آموزشی اصلی تنظیم و ساماندهی شده و برای هرکدام از این شش حوزه نیز یک مجتمع مستقل و ویژه تشکیل‌شده است.

جانشین آموزش جامعه المصطفی با تأکید بر راه‌اندازی بیش از 230 رشته جدید در جامعه المصطفی عنوان کرد: بر اساس طرح تحول جامعه المصطفی 170 رشته تحصیلی فعلی به 400 رشته تحصیلی در شش حوزه دانشی گسترش پیدا می‌کند.

جانشین آموزش جامعهالمصطفی خاطرنشان کرد: بیش از 1300 طلبه در دوره‌ها و رشته‌های مختلف جامعه المصطفی در سال تحصیلی جدید ثبت‌نام کرده‌اند، المصطفی تاکنون بیش از 1000 اثر در بخش‌های مختلف تدوین و در اختیار مجامع و مراکز علمی کشور قرار داده است.

خالق پور با اشاره به برگزاری دوره هدایت تحصیلی برای دانشجویان خارجی در جامعهالمصطفی تصریح کرد: در دوره تمهیدی جامعه المصطفی برای دانشجویان جدیدالورود واحدی برای هدایت تحصیلی دانشجویان در نظر گرفته‌شده تا دانشجویان با نگاهی جامع به انتخاب رشته دست بزنند.

جانشین آموزش جامعهالمصطفی ادامه داد: در حال حاضر 272 گروه علمی و بیش از 3500 استاد در داخل و خارج از کشور در مجموعه جامعهالمصطفی مشغول فعالیت هستند، دانشجویان و طلبه‌های این مرکز بیش از 6 هزار رساله دانشجویی و پایان‌نامه پایان تحصیلی نگاشته‌اند.

وی با اشاره به تدوین سند راهبردی برای نمایندگی‌های خارج از کشور جامعه المصطفی ابراز کرد: جامعه المصطفی 70 نمایندگی در کشورهای مختلف دنیا دایر کرده و برای هرکدام از آن‌ها نیز سند راهبردی ویژه‌ای تدوین‌شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار