رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان قم گفت: مدتی است کلاهبرداران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی با انتشار ابزارها و ایجاد ربات‌ها و کانال‌هایی تحت عنوان صیغه یاب، دوست یاب و... اقدام به هک و سرقت اطلاعات شخصی و حساب‌های بانکی کاربران می‌کنند.
کد خبر: ۶۵۹۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۸ 25 September 2018

 

به گزارش تابناک قم، علی موالی اظهار کرد: شگرد برخی از این ابزارها اینگونه است که با انتشار و تبلیغ ابزار جاسوسی و هنگام دانلود و نصب آن توسط کاربران در تلفن همراه برای فعال شدن نرم افزار مبلغ ناچیزی را درخواست کرده و کاربر برای پرداخت آن به درگاه‌ها و صفحات جعلی بانکی منتقل می‌شود و بعد از وارد کردن اطلاعات بانکی، این اطلاعات به شخص سومی ارسال شده که می‌تواند از حساب بانکی وی برداشت کند.

رئیس پلیس فتا استان قم ادامه داد: کاربران توجه داشته باشند در دام تبلیغات دروغین اینگونه نرم افزارهای جاسوسی نیافتند و هیچ گونه نرم افزاری با این عنوان‌ها در سیستم‌های هوشمند خود نصب نکنند زیرا این صفحات کلاهبرداری بوده که در نهایت منجر به هک اطلاعات شخصی و حساب بانکی کاربران می‌شود.

پلیس فتا از کاربران مى‌خواهد در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانى www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویدادها از جمله اخبار و حوادث سایبرى مطلع شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار