فرمانده انتظامی شهرستان قم گفت: با اجرای طرح امنیت اجتماعی در حوزه استحفاظی کلانتری 25 قم، 20 خرده فروش مواد مخدر و پنج تن از اراذل و اوباش دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۵۹۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵ 25 September 2018

به گزارش تابناک قم، سرهنگ مرادحسین جعفریان در گفت و گویی اظهار داشت: طرح امنیت اجتماعی با هدف ارتقا و افزایش انضباط و امنیت اجتماعی، پاکسازی نقاط آلوده و کسب رضایتمندی شهروندان در حوزه استحفاظی کلانتری 25 به مرحله اجرا در آمد.

وی افزود: پس از اخذ دستور از مقام قضایی استان ماموران وارد عمل، که از متهمان دستگیر شده، سلاح سرد، آلات و ادوات استعمال مواد مخدر و 6 عدد ترازوی توزین موادمخدر کشف شد.

به گفته وی، در این طرح همچنین یک سارق موتورسیکلت دستگیر و یک موتورسیکلت مسروقه نیز کشف شده است.

جعفریان تصریح کرد: در نهایت متهمان پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شدند.

حوزه کلانتری 25 قم شامل بلوار 15 خرداد و خیابان نوبهار می شود.

فریب کاربران با چالش آیفون در فضای مجازی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان قم نیز گفت: کلاهبرداران اینترنتی در فضای مجازی با ایجاد صفحات و کانال در شبکه‌های اجتماعی به خصوص در تلگرام و اینستاگرام با عنوان های مختلف مانند چالش آیفون و جوایز نفیس اقدام به کلاهبرداری می کنند.

سرهنگ علی موالی اظهارداشت: در این شگرد کاربران به چالش عکس در تلگرام دعوت می شوند و می توانند با ارسال یک عکس به مدیر کانال در مسابقه شرکت کنند و عنوان می شود در صورت اخذ امتیاز بالا جوایز نفیسی از قبیل تلفن همراه اعطا می شود.

وی افزود:‌ طی بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد بسیاری از این صفحات و کانال های جعلی هیچگونه ارسال جوایزی ندارند و به همه کاربران پیام می دهند که برنده جایزه شده اند و جهت ارسال جایزه درخواست واریز مبلغی را از کاربران دارند سپس بعد از اخذ وجه آنها را فریب داده و پاسخگو نیستند.

موالی ادامه داد: کاربران به اینگونه تبلیغات جوایز در فضای مجازی توجه نکنند چراکه این امکان وجود دارد که کلاهبرداران با فریب کاربران جهت دریافت مبلغ ارسال جایزه آنها را به درگاه جعلی پرداخت اینترنتی هدایت کرده و با سرقت اطلاعات بانکی حساب فرد را خالی کنند.

وی تصریح کرد: کاربران در هنگام هرگونه پرداخت مراقب سایت‌های جعلی پرداخت (فیشینگ) باشند، مجرمان سایبری با طراحی صفحات جعلی شبیه به صفحات پرداخت بانک به دنبال سرقت اطلاعات بانکی هموطنان هستند همچنین جهت دانلود هرگونه نرم افزار یا اپلیکیشن از وب سایت های معتبر و شناخته شده استفاده کنند.

کشف یک کیلو و 600 گرم هروئین در قم

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی قم نیز از کشف یک کیلو و 600 گرم هروئین و دستگیری سه قاچاقچی مواد مخدر در قم خبر داد.

سرهنگ غلام عباس بلفکه اظهار داشت: متهمان قصد داشتند با یک دستگاه خودرو پراید مقادیری مواد مخدر را از شهریار به استان قم منتقل کنند که خودرو مذکور در یکی از محورهای مواصلاتی استان شناسایی و متوقف شد.

وی افزود: پس از دستگیری راننده و 2 سرنشین پراید در بازرسی از خودرو مذکور مقدار یک کیلو و 600 گرم هروئین مرطوب در قالب 2 بسته کشف شد.

وی ادامه داد: سرانجام متهمان به انضمام پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شدند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار