اعضای شورای اسلامی شهر یزد طی جلسه‌ای در صحن علنی شورا با فرمانده انتظامی و مسئولان پلیس‌های تخصصی استان چالش‌های حوزه مدیریت شهری مربوط به نیروی انتظامی را مطرح و بررسی کردند.
کد خبر: ۶۵۹۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳ 26 September 2018

«مهدی جمالی‌نژاد» در جلسه علنی شورای اسلامی با بیان این‌که خوشبختانه در این دوره شورای اسلامی شهر یزد تعامل و همکاری خوبی بین شهرداری و فرماندهی انتظامی استان برقرار است، اظهار کرد: حضور عوامل نیروی انتظامی در شهر پررنگ و فعالیت این نیرو در تسهیل کردن مباحث راهنمایی و رانندگی مطلوب است.

وی با اشاره به تجارب سردار میرحیدری، افزود: برنامه‌های خوبی برای ساماندهی محورهای مواصلاتی و مباحث راهنمایی و رانندگی شهر یزد در دستور کار شهرداری و فرمانده انتظامی استان قرار گرفته است.

«سپنتا نیکنام» در ادامه تأسیس پاسگاه انتظامی در شهرداری یزد را ضروری دانست و بیان کرد: برخی از تخلفات شهری است که خود مردم متقاضی برخورد جدی با آن هستند و این امر با ساخت پاسگاه انتظامی در اجرائیات شهرداری یزد محقق می‌شود.

لزوم برخورد با خودروهای حامل نخاله ساختمانی

«محسن عباسی هرفته» سخنگوی شورای اسلامی شهر در ادامه وجود نخاله‌های ساختمانی را یکی از مشکلات شهر یزد دانست و بیان کرد: طبق تحقیقات انجام شده بسیاری از خودروهایی که نخاله‌های ساختمانی را حمل می‌کنند فاقد پلاک قانونی هستند، که همکاری بیشتر راهنمایی و رانندگی در این خصوص را می طلبد.

وی در مورد جرایم رانندگی تأکید کرد: اگر راهنمایی و رانندگی تدابیری داشته باشد که پیامک اعمال جرائم فوراً به راننده متخلف ارسال شود، تخلفات کاهش خواهد یافت.

سخنگوی شورای شهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش نیروی انتظامی در جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، خاطرنشان کرد: متأسفانه تخلفات ساختمانی در شهر یزد زیاد است.

این عضو شورای شهر با بیان این‌که ساخت پاسگاه در منطقه حسن آباد ضروری است، گفت: تأمین امنیت پایدار در مناطق حاشیه‌ای شهر باید بیش از پیش در دستور کار فرماندهی انتظامی استان قرار گیرد.

اتباع خارجی غیرمجاز چالش جدی مدیریت شهر یزد است

«الهه جورابی» اتباع بیگانه غیرمجاز و خانه‌های مسافر غیرقانونی را از جمله مشکلات مدیریت شهری یزد دانست و بیان کرد: نیروی انتظامی باید بحث ساماندهی اتباع غیرمجاز را پیگیری و نسبت به جلوگیری از سکونت آنها در یزد اقدام کند.

«مرتضی شایق» در ادامه با اشاره به دستاوردهای نیروی انتظامی در برقرار امنیت پایدار استان و شهر یزد، اظهار کرد: خوشبختانه عملکرد فرماندهی انتظامی استان در برقرار امنیت اجتماعی و عمومی قابل تقدیر است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر یزد با بیان این‌که حوزه عملکرد نیروی انتظامی گسترده و متنوع است، گفت: تأمین امنیت اجتماعی در ساعات پایانی شب باید بیش از پیش در دستور کار نیروی انتظامی قرار گیرد.

وی به برخی از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در سطح شهر یزد اشاره کرد و افزود: متأسفانه در برخی از پارک‌های سطح شهر یزد شاهد یک سری ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی هستیم که حضور پررنگ تر نیروی انتظامی استان را می‌طلبد.

«محسن ابوترابی» تدوین طرح های تشویقی را یکی از ضرورت های اجرایی در حوزه نیروی انتظامی دانست و بیان کرد: مبارزه با مواد مخدر باید در دستور کار جدی فرمانده انتظامی استان قرار گیرد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار