در شورای سیاست‌گذاری امور مساجد چهارمحال و بختیاری مطرح شد
تابناک چهارمحال وبختیاری- لزوم توسعه مسجد آسیب‌خیز محله 32 شهرکرد و تکمیل مسجد 36 منظریه از جمله مواردی است که در شورای سیاست‌گذاری امور مساجد چهارمحال و بختیاری مطرح شد.
کد خبر: ۶۵۹۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵ 26 September 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- شورای سیاست‌گذاری امور مساجد چهارمحال و بختیاری عصر روز گذشته با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار و مدیران ادارات دولتی در مصلی امام خمینی شهرکرد برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در این نشست با اشاره به اینکه مسجد خانه خدا و محلی برای تجمع مؤمنان و عابدان است، گفت: دغدغه مؤمنان باید آماده کردن مسجد باشد.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان لزوم نوسازی مسجد محله آسیب‌خیز 32 شهرکرد، افزود: این مسجد به عنوان پایگاه فرهنگی در منطقه و قرار گرفتن  در مسیر گردشگری شهرکرد به بن و سامان دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای است.
وی با اشاره به اینکه مساحت این مسجد حدود 200 متر مربع است، اضافه کرد: با خرید زمینی در سمت پشت این مسجد، مساحت آن به 450 متر مربع می‌رسد.
نکونام با بیان اینکه مبلغ 500 میلیون تومان  از دفتر مقام معظم رهبری به منظور توسعه و نوسازی مسجد منطقه 32 شهرکرد اختصاص یافته است، ادامه داد: توسعه این مسجد در سه فاز ساخت زمین، الحاق به مسجد اصلی و ملحق شدن ساختمان چند طبقه به آن انجام می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ساخت مسجد بر عهده دولت نیست و برعهده مردم و خیران است، گفت: در مناطق خاص مانند مسکن مهر و پلیس راه این وظیفه بر عهده دستگاه‌های دولتی است.
وی با بیان اینکه آیین‌نامه هیأت امنای مساجد و حسینیه‌ها در 100 مسجد استان اجرا شده است، افزود: هیأت امنا نباید مسجد را متعلق به خود بدانند، مسجد خانه خدا و متعلق به مردم است.
اقبال عباسی در این نشست با اشاره به تأکید بر اینکه مدیران دولتی در امور مسجد نقش اجرایی ندارند، گفت: مدیران در این زمینه باید به عنوان هدایتگر نقش ایفا کنند.
 وی با اشاره به اینکه در تمام مناطق کشور نمی‌توان با یک‌ آیین‌نامه هیأت امنای مساجد و حسینیه‌ها را اداره کرد، افزود: هر استان و منطقه فرهنگ ویژه‌ای دارد که باید با توجه به آن هیأت امنا انتخاب شوند.
نیمه‌کاره بودن مسجد محله 36 منظریه شهرکرد که در چند ماهه اخیر در خطر تخریب قرار گرفته است از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.
داریوش حسینی در این خصوص گفت: در حال حاضر خدمات زیربنایی این مسجد مانند آب، برق و گاز به صورت موقت وصل شده است که به زودی مجوزات به صورت رسمی گرفته می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: اعتبار ساخت گنبد و تکمیل ساختمان این مسجد تأمین شده است و تا پایان این ماه با انجام برآوردهای مالی، پیمانکار اجرای پروژه انتخاب می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار