فرمانده دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین(ع) گفت: نیروهای مسلح ما امروز مسلط به تجهیزات و امکانات کافی هستند، توان دفاعی ما در زمین و آسمان بی‌نظیر است.
کد خبر: ۶۵۹۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶ 26 September 2018

سردار علی فضلی در مراسم گرامیداشت ۴۰ شهید کارمند و دانشجوی دانشگاه خوارزمی کرج که هم‌زمان با هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: شرایط کشور در ابتدای پیروزی انقلاب به‌گونه‌ای بود که دشمن به انتظار سقوط ما نشسته بود و برای دستیابی به هدفش حوادث متعدد امنیتی و سیاسی را به وجود آورد.

وی بابیان اینکه در آن روزها ۱۷ هزار شهید تقدیم انقلاب و اسلام شد، گفت: صدام و نیروهای رژیم بعث به فکر دستیابی به پایتخت بودند زیرا از امام راحل و قوای مسلح ما شناخت درستی نداشتند.

فرمانده دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین(ع) توضیح داد: در دوران دفاع مقدس دشمنان می‌خواستند منطقه نفت‌خیز خوزستان را از ایران اسلامی جدا کنند به همین منظور در مرزهای جنوب غربی ۶۶۶ بار تجاوز  و حمله کردند.

سردار فضلی با تأکید بر اینکه یک هزار و ۵۰ شهید پیش از آغاز رسمی جنگ تقدیم اسلام کردیم، گفت: نیروهای دشمن حدود یک هزار و ۶۰ کیلومتر از مرزهای ما را درگیر جنگ کردند، فرودگاه‌ها و اسکله‌های کشور هم بمباران شد، ما نیز در آن شرایط آمادگی دفاع همه‌جانبه را نداشتیم.

وی در ادامه گفت: در آن روزها همه رزمندگان ما با تمامی قوا جلو آمدند تا مقابل شکستگی مرزها و پیشروی دشمن ایستادگی کنند و در این‌میان بحث تصرف خرمشهر مطرح بود که در آن وادی نیروی دشمن در منطقه شلمچه بدین منظور حاضرشده بود.

فرمانده دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین(ع) بیان کرد: خرمشهر در حالی داشت سقوط می‌کرد که ۳۴ شبانه‌روز رزمندگان ما مقابل دشمن ایستادگی کردند اما دشمن همچنان به فکر اشغال بیشتر مرزهای ما بود و در آن زمان طبق تکلیف بیان‌شده از سوی امام خمینی (ره) برای ایستادگی در برابر پیشروی دشمن افراد زیادی از مردم وارد میدان جنگ شدند.

سردار فضلی اضافه کرد: در آن زمان تیمی برای شناسایی نقاط مقاومت در شهرآبادان که شامل تجهیزات جنگی باشد با حضور فرماندهان ارتش و سپاه تشکیل شد تا جلوی سقوط آبادان و تصرف آن گرفته شود.

وی ادامه داد: در آن روزها عراقی‌ها از بهمن‌شیر هم عبور کرده بوده‌اند تا آبادان را محاصره کنند باید مقابل این پیشروی‌ها ایستادگی می‌کردیم به همین دلیل در خط مقدم جبهه به‌منظور تقویت آنجا حضور یافتیم.

فرمانده دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین(ع) تشریح کرد: رزمندگان ما که بسیاری از آن‌ها شهید شدند آن‌چنان جوانمردانه در خط مقدم می‌جنگیدند که نیروهای عراقی یا کشته شدند یا به اسارت ما درآمدند و درنهایت رزمندگان ما به دشمن غلبه کردند.

سردار فضلی در ادامه گفت: هرگز پای عراقی‌ها به جزیره مینو نرسید علیرغم اینکه فتنه‌های زیادی در آن روزها برای ورود و نفوذ دشمن به دیگر نقاط ایران وجود داشت و گردان‌های ما با مشقت بسیار از خلیج‌فارس به‌سوی آبادان حرکت کردند تا مقابل حصر آن نقاط ایستادگی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دسیسه‌های کنونی دشمنان انقلاب اشاره کرد و گفت: دشمن به دنبال این است که بین ما و رهبر معظم انقلاب و آرمان‌هایمان فاصله ایجاد کند لذا باید هشیار باشیم؛ چراکه همه مستکبرین امروز ظرفیت این بالندگی انقلاب را ندارند و به همین دلیل به دنبال تضعیف ما هستند.

فرمانده دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین(ع)  توضیح داد: دشمن امروز شروطی برای پذیرفتن برجام دارد، تضعیف توان دفاعی ایران ازجمله این شروط است اما خوشبختانه نیروهای مسلح ما امروز مسلط به تجهیزات و امکانات کافی هستند، بسیج نیروهای دفاعی در زمین و آسمان را شاهد هستیم.

سردار فضلی در بخش دیگری با اشاره به نقش مهم رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی، گفت: رزمندگان استان البرز نیز در دوران دفاع مقدس نقش ویژه‌ای داشتند، بنده شهادت می‌دهم که مردم این استان تمام ظرفیت خود را درراه انقلاب به‌کاربرده و در دوران هشت‌ساله دفاع مقدس حضوری فعال داشته‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار