پورسیدآقایی دستور تقویت بازرسی‌ها از مراکز معاینه فنی تهران را صادر کرد و خواستار مشارکت مردم در نظارت عمومی بر اتوبوس‌های دودزا در شهر تهران شد.
کد خبر: ۶۶۰۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹ 26 September 2018

به گزارش تابناک : در جلسه شورای مدیران معاونت حمل‌ونقل و ترافیک پس از استماع گزارش‌های مدیران ستاد معاینه فنی، شرکت واحد اتوبوسرانی و شرکت کنترل کیفیت هوا؛ معاون شهردار تهران دستور داد که طبق بخشنامه‌ای که دو ماه قبل صادر کرده است، هیچ اتوبوس فاقد معاینه فنی حق تردد در شهر تهران نخواهد داشت و مقرر شد سازمان بازرسی شهرداری نیز بر این موضوع نظارت کند.

پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه مشاهده دود در اگزوز خودرو از مصادیق رد معاینه فنی است، گفت: از همه مردم دعوت کرده‌ایم هر مورد دودزایی که به‌خصوص در اتوبوس‌های شرکت واحد در سطح شهر دیدند، به شماره تلفن ۱۸۸۸ گزارش کنند و بازرسی باید ضمن اعلام مورد به ستاد معاینه فنی، موضوع را تا حصول نتیجه و در صورت لزوم انتقال اتوبوس متخلف به پارکینگ، پیگیری کند.

در این جلسه سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اعلام کرد که در حال حاضر ۹۵ درصد اتوبوس‌های شرکت واحد معاینه فنی دارند و برای بقیه اتوبوس‌ها هم مجوز حضور در خط صادر نمی‌شود.

وی گفت: در سامانه صدور مجوز، اجازه حضور در خط را صرفا به‌شرط داشتن معاینه فنی صادر می‌کنیم و به‌این‌ترتیب امکان ندارد هیچ‌یک از اتوبوس‌هایی که معاینه فنی ندارند، از اول مهرماه تردد داشته باشند.

حسینی‌منش مدیر عامل ستاد معاینه خودرو‌های تهران هم از افزایش ۲۵ درصدی مراجعات به مراکز معاینه فنی در شش‌ماهه ابتدایی سال ۹۷ خبر داد و گفت: از ابتدای سال تا پایان شهریورماه بالغ بر ۶۰۰ هزار خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۵ درصد افزایش داشته است.

وی تاکید کرد که بخشی از این تحول ناشی از اثرات مثبت طرح ترافیک جدید و افزایش موارد رفع اشکال و مراجعه مجدد خودرو‌ها به انگیزه دریافت معاینه فنی برتر بوده است. به‌طوری‌که در شهریورماه رکورد نسبت اخذ معاینه فنی برتر به کل مراجعات شکسته شد و ۵۰ درصد خودرو‌های مراجعه‌کننده در نهایت موفق به اخذ معاینه فنی برتر شدند که این نسبت در ماه گذشته ۳۰ درصد بود.
در این جلسه همچنین مدیران حوزه حمل‌ونقل شهرداری تهران بر لزوم همکاری کافی نهاد‌ها در خصوص معاینه فنی خودرو‌های سنگین تاکید کردند و خواستار هماهنگی وزارت راه، پلیس و مراجع دیگر با مصوبات الزام‌آور کارگروه ملی آلودگی هوا شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار