مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان یزد از افتتاح ۴۴ طرح عمرانی آموزشی در یزد خبر داد و گفت: پره‌های رادیاتورهای فرسوده مدارس یزد تعویض می‌شود.
کد خبر: ۶۶۰۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹ 26 September 2018

 محمدرضا عارفی افتتاح 44 طرح عمرانی در هفته اول مهرماه خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد 33 طرح آموزشی در قالب 235 کلاس درس، چهار سالن ورزشی به همراه هفت طرح کمک آموزشی با اعتباری در حدود 90 میلیارد تومان در مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی محل تامین 46 میلیارد تومان از بودجه طرح‌های آماده افتتاح را از محل بودجه‌های این سازمان و 45 میلیارد تومان دیگر را از کمک‌های مجمع خیرین مدرسه‌ساز عنوان کرد و افزود: با این اقدامات رشد ساخت کلاس درس از 95 کلاس در سال گذشته به 235 کلاس در مهرماه 97 رسیده است که این علاوه بر 80 پروژه فعال دیگر است که آن هم با بودجه‌ای در حدود 90 میلیارد تومان در دست اجرا است.

وی درباره تعداد اماکن فرسوده آموزشی استان با بیان اینکه 250 مدرسه در سطح استان یعنی در حدود 30 درصد فرسوده محسوب می‌شوند و با نیاز مسکن‌های مهر استان به مدرسه که در حدود 50 بنا می‌باشد تصریح کرد: جهت ساخت و رفع نیاز این تعداد مدرسه به بودجه‌ای در حدود 500 میلیارد تومان نیاز داریم که چیزی در حدود 8 سال بودجه حال حاضر این سازمان است که حل این معضل کمک و همیاری خیرین عزیز استان را می‌طلبد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان درباره مبحث گرمایشی اماکن آموزشی استان هم بیان کرد: جهت رفع خطرهای احتمالی تا الان 2000 کلاس درس با بودجه‌ای در حدود 30 میلیارد تومان به وسایل گرمایش تجهیز شده اند و در حدود 1500 کلاس دیگر منتظر تجهیز هستند که در دوسال آینده برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: تعویض 50 هزار پره رادیاتور با بودجه‌ای در حدود یک و نیم میلیارد تومان و تجهیز کامل نمازخانه‌های مدارس با همکاری استاندار محترم در قالب مفروش کردن حدود 10 هزار متر مربع نمازخانه که سهم 10 سال این سازمان محسوب می‌شود، 130 هزار متر مربع آسفالت مدارس و 110 هزار متر مربع ایزوگام مدارس در قالب پنج میلیارد حواله قیر رایگان و تجهیز 15 هزار قلم وسایل آموزشی مورد نیاز مدارس از عناوین دیگر این اقدامات است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار