فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: این استان همچون گنجینه ای بزرگ از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است که نام و یادشان در تاریخ ملت ایران می درخشد.
کد خبر: ۶۶۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵ 29 September 2018

 سردار سید یوسف مولایی در نخستین کنگره ملی شهدای استان البرز تکریم خانواده شهدا را بنا به توصیف رهبر معظم انقلاب واجبی بزرگ عنوان کردند و افزود: البرز خاستگاه نامداران علم، جهاد و اجتهاد می باشد که مزین به وجود لشکر 10 سید الشهدا (ع) است.
وی اظهار داشت: علاوه بر نقش مردم البرز در پیروزی انقلاب اسلامی، در 21 بهمن ماه سال 57 مردم کرج اتوبان را بر روی لشکر زرهی بستند و در این روز سه شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کردند.
مولایی گفت: استان البرز در دوران هشت سال دفاع مقدس پنج هزار و 250 شهید تقدیم انقلاب کرد که بیشتر آنان همچون شهیدان کیانپور، کلهر، فهمیده، بهنام محمدی، پناهی، حجت الاسلام سلطانی، میررضی، احسانی نژاد، گلکار، شرع پسند، آجرلو و.... در خطوط مقدم جبهه های حق علیه باطل شربت شهادت نوشیدند.
وی اضافه کرد: همچنین در این دوران البرز 11 هزار و 516 جانباز و 957 آزاده تقدیم کرده است.
وی اظهار داشت: علاوه بر اینکه در دوران دفاع مقدس از البرز بیش از 43 هزار رزمنده به جبهه ها اعزام شدند که می توان گفت از هر 10 نفر البرزی یک نفر عازم جبهه ها شدند.
فرمانده سپاه البرز افزود: لشکر 10 سید الشهدا (ع) در دوران دفاع مقدس 50 عملیات آفندی و پدافندی انجام داد و یادگار آنان در منطقه عملیاتی غرب کشور را می توان تپه گیلانی ها نام برد.
وی جهاد سازندگی البرز را یکی از بهترین و فعال ترین واحدهای جهادی در دوران دفاع مقدس عنوان و اظهار داشت: استان البرز بیش از پنج هزار یتیم دارد که در یک کار نو و به مناسبت این کنگره بر آن شدیم که سرپرستی هر یتیم به یک خیر واگذار شود.
مولایی به دستاوردهای برگزاری این کنگره ملی از ماه ها قبل اشاره کرد و افزود: جمع آوری بیش از 800 هزار برگ اطلاعات شهدا، مصاحبه از 2 هزار و 152 خانواده شهید، جمع آوری 20 هزار قطعه عکس و فیلم شهدا، تالیف و چاپ 15 عنوان کتاب شعر مصور. تالیف کتاب شعر برای 72 شهید شاخص استان و 30 زندگینامه شهدا ، تالیف کتاب علمای مجاهد و ساخت بازی حیدری در 6 مرحله برای کامییوترهای خانگی از جمله این دستاوردها می باشد.
وی اظهار داشت: همچنین برگزاری سه هزار و 200 یادواره شهدا از دیگر مقدمات برگزاری این کنگره می باشد.
در ادامه این برنامه رزمایش رزمی در تپه های منطقه عملیاتی لشکر 10 سید الشهدا (ع) برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار