مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت: نصب برچسب برسرویس مدارس با هدف نظارت و کنترل بیشتر بر سرویس های مدارس در این استان الزامی شد.
کد خبر: ۶۶۱۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸ 01 October 2018

خسرو ساکی افزود: خودروهای سرویس‌ مدارس در صورت نداشتن برچسب توسط پلیس راهور جریمه می‌شود.
وی اظهار داشت: این برچسب باید روی شیشه خودرو مدارس البرز نصب شود.
وی با اشاره به اینکه سرویس های مدارس ، قیمت، نوع و عمر خودرو ، شخصیت و مهارت راننده ها و مسیرهای حرکتی آنها دغدغه هایی است که همیشه به هنگام ثبت نام مدارس و یا شروع سال تحصیلی مورد مباحثه بین اولیای دانش آموزان و مدیران مدارس بوده است، تصریح کرد: طرح نظارت بر سرویس های این مدارس یکی از برنامه های مهم آموزش و پرورش البرز محسوب می شود.
وی بیان داشت: خودروهای سرویس مدارس که معاینه فنی ندارند به هیچ عنوان نمی‌توانند به عنوان سرویس مدارس فعالیت کنند. 
وی از دیگر موارد مهم در سرویس دانش آموزان را متعهد بودن، برخورداری از صحت و سلامت روحی،جسمی و روانی رانندگان ذکر کرد که این مهم از سوی دستگاه های مربوطه باید مورد تائید قرار گیرد و رانندگان دارای کارت سلامت باشند.
ساکی ادامه داد : بر اساس تاکید پلیس راهور البرز، دانش‌آموزان باید بر اساس ظرفیت سرویس تردد کنند و همچنین سرویس‌ها تحت هیچ شرایطی مجاز نیستند پارک دوبله انجام دهند یا در محل‌های توقف ممنوع، توقف کنند.
وی با بیان اینکه برای سازمان دهی سرویس های دانش آموزی کارگروه ماده 18 در آموزش و پرورش البرز تشکیل شده است، خاطرنشان شد: این اقدام با هدف تامین امنیت اخلاقی و روانی دانش آموزان و اولیا و همچنین نظارت بیشتر بر نحوه خدمات رسانی رانندگان سرویس به دانش آموزان انجام شد.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز یادآور شد: در سال تحصیلی 98-97 سه شرکت مسئولیت جابه جایی دانش آموزان سرویسی استان را عهده دارد.
ساکی گفت: هزینه سرویس دانش آموزان نیز نسبت به سال قبل 5 درصد افزایش یافته است که بطور میانگین هزینه سرویس هر دانش آموز ماهانه 100 هزار تومان می شود.
وی افزود: در سال تحصیلی جدید حدود 26 هزار دانش آموز البرزی از سرویس استفاده می کنند که بیشتر این دانش آموزان مربوط به نواحی 4 گانه آموزش و پرورش کرج است.
وی تاکید کرد: اولیای دانش آموزان در صورت داشتن شکایت از رانندگان سرویس ها می توانند با شماره 32563221و 32805021 که به ترتیب مربوط به سازمان مدیریت حمل و نقل و اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش البرز است تماس بگیرند تا مورد پیگیری و رسیدگی قرار گیرد.
استان البرز بیش از 444 هزار و 500 دانش آموز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار