قائم مقام معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان بیان کرد: برای تامین کمبود رب گوجه فرنگی در بازار خوزستان تامین 500 تن از این محصول از مشهد فراهم شده است.
کد خبر: ۶۶۲۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹ 02 October 2018

یداله مهر علیزاده روز دوشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان با اشاره به اینکه بازار خوزستان به آرامش نسبی رسید ادامه داد: دلایل مختلفی در ایجاد تنش در بازار و کمبود کالا موثر است که تامین خودرو حمل کالا و همکاری بیشتر کارخانه ها در کاهش این کمبودها در بازار تاثیر گذار است.

حمل بار ریلی گران است

دبیر انجمن شرکت های پخش خوزستان نیز گفت: بخش خصوصی همکاری لازم را برای حمل ریلی کالا ندارند و نرخی که برای حمل کالا با قطار دریافت می کند بیشتر از مصوبه تعیین شده توسط اداره کل راه آهن است.

بهنام بلک بیان کرد: بر اساس مصوبه اداره کل راه آهن ، نرخ حمل ریلی کالا هر تن 600 هزار ریال است که بخش خصوصی بالای 2 میلیون ریال برای حمل هرتن بار دریافت می کند.

وی گفت: با توجه به مشکلات حمل بار توسط کامیون داران،باید به سمت حمل بار ریلی برویم تا با کمبود کالا در بازار روبه رو نشویم.

دبیر انجمن شرکت های پخش خوزستان افزود: با افزایش روزانه حمل بار توسط قطار دیگر امکان ارسال بار به خوزستان توسط حمل ریلی هم وجود ندارد.

بلک گفت: امکان ارسال کالاهای سردخانه ای و دارو توسط راه آهن وجود ندارد چرا که واگن های قطار به سیستم های خنک کننده مجهز نیستند و مواد شوینده نیز با حمل ریلی قابل انتقال نیست و برای انتقال این کالاها به استان با مشکل روبه رو هستیم.

وی افزود: یک کامیون حامل سرم برای خوزستان، در یاسوج توقیف شده، درحالی است که بیمارستان های خوزستان با کمبود سرم روبه رو هستند و از سازمان صنعت، معدن و تجارت تقاضا داریم که برای رفع توقیف این کامیون ورود کند.

دبیر انجمن شرکت های پخش خوزستان بیان کرد: 214 کامیون که کالاهای مختلف را برای انتقال به خوزستان بارگیری کرده اند که به دلیل برخی ناامنی ها و سنگ پرانی ها، با مشکل روبه رو هستند.

معاون حمل و نقل جاده ای اداره کل راهداری خوزستان نیز بیان کرد: به دلیل مشکلات و همکاری نکردن کامیون داران در حمل بار، این اداره کل با همکاری سپاه، خودرو در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت برای حمل و انتقال بار به خوزستان قرار داده است.

یوسف عابدینی ادامه داد: اداره کل راهداری 13 دستگاه خودرو را برای حمل کالا در خوزستان به کار گرفته در صورت نیاز بیشتر آمادگی همکاری را دارد.

وی گفت: با این وجود ، هنوز با کمبود خودرو برای حمل کالا روبه رو هستیم و برخی شرکت های پخش مثل دارو برای انتقال دارو به استان نیاز به خودرو دارند.

عابدینی بیان کرد: این اداره کل برای حمل کالاهای مهم اساسی به خوزستان مثل کلر و یا دارو خودرو تحویل می دهد اما برای بهبود روند حمل کالا و تامین کالاهای مورد نیاز در بازار لازم است که از بخش خصوصی و اصناف در حمل و نقل کالا استفاده کرد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها: حمل و نقل ریلی ، کالا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار