مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز اعلام کرد که با تشکیل 44 تعاونی زمینه مشارکت مردم در حفاظت و توسعه منابع طبیعی استان فراهم شده است.
کد خبر: ۶۶۲۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱ 03 October 2018

حامد فرضی در نشست شورای اسلامی استان البرز اظهار داشت: تشکیل تعاونی های منابع طبیعی گام موثری برای مشارکت مردم در حفظ ، توسعه و استفاده بهینه از منابع خدادادی است.
وی بیان داشت: برای حمایت از طرح های توسعه منابع طبیعی طی 2 ماه آینده صندوق حمایت فراگیر دراین استان تشکیل می شود.
فرضی ، ساخت وسازهای بی رویه در برخی مناطق استان را از تهدیدهای منابع طبیعی برشمرد و گفت: طبق وظیفه ذاتی با این گونه ساخت وسازها برخورد قانونی به عمل آمده است.
مدیرکل منابع طبیعی استان البرز به اقدام های توسعه ای برای صیانت از منابع طبیعی و توسعه فضاهای سبز اشاره کرد و افزود: اکنون میلیون ها نهال در نهالستان بزرگ کشور مستقر در استان البرز داریم که برند معتبر برای بیابان زدایی و جنگل زایی است.
وی گفت: اکنون نیز مسئولیت حفاظت از پارک 114 هکتاری جهان نما به شهرداری کرج واگذار شده ومقدمات واگذاری پارک 270 هکتاری هلجرد کمالشهر به شهرداری انجام شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز بیان داشت: همچنین اکنون پروژه بزرگ مدیریت جامع بخش آبخیزداری با مشارکت مردم در منطقه طالقان و پروژه ترسیب کربن در استان البرزبا مشارکت مردم در حال انجام است.
فرضی دربخش دیگری از سخنانش گفت: انتظار می رود شوراهای اسلامی از گسترش ساخت وسازها در اطراف روستاهای استان جلوگیری کنند.
وی بیان داشت: البته با همکاری و همراهی دهیاران ، شوراها و فرمانداران استان البرز اقدامات خوبی در زمینه متناسب سازی جمعیت دامی و مراتع شکل گرفته است .
وی افزود: سال 94 تعداد دام ها در مراتع شهرستان های کرج و طالقان سه برابر ظرفیت مراتع بود که اکنون متناسب سازی شده است.
وی درعین حال گفت: برخی روستاهای استان فاقد دام هستند و پروانه ها چرا در اختیار کسانی که خارج از استان قرار می گیرد که ظرفیت دام و مرتع را رعایت نمی کنند.
مدیرکل منابع طبیعی البرز اظهار داشت: این امر سبب شد تا ورود پیدا کنیم و برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.
وی به دیگر فعالیت ها اشاره کرد و گفت: برای اجرای طرح های آبخیزداری در بخش آسارا 6 میلیارد تومان از محل ذخیره ارزی هزینه می شود.
فرضی بیان داشت : طرح های آبخیزداری در بالادست روستاهای کندر، آزاد بر و سیجان واقع در حاشیه جاده کرج - چالوس اکنون در حال انجام است.
استان البرز حدود 400 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار