تابناک البرز: مدیرکل بهزیستی البرز گفت: در حال حاضر 341 هزار و 775 سالمند در استان زندگی می‌کنند.
کد خبر: ۶۶۳۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲ 03 October 2018

اسدالله حیدری اظهار کرد:از این تعداد هزار و 26 نفر در 24 مراکز شبانه روزی نگهداری می‌شوند.

وی افزود: به جز مراکز شبانه روزی، در حال حاضر دو مرکز روزانه نگهداری از سالمند نیز در استان فعال است که روزانه به 200 نفر خدمات رسانی می‌کند.

وی توضیح داد: درکنار این موارد، یک مرکز ارائه خدمات در منزل نیز در استان فعال است که 100 سالمند از آن خدمات دریافت می‌کنند.

این مسئول با اشاره به برخی خدماتی که در مراکز شبانه روزی ارائه می‌شود، گفت: خدمات مراکز شبانه روزی عمدتا توانپزشکی، درمانی، فرهنگی و نگهداری است و خدمات مراکز روزانه هم عمدتاً خدمات درمانی، آموزشی و فرهنگی است.

مدیرکل بهزیستی البرز در ادامه با اشاره به اجرای طرح طرح توانمند سازی سالمندان افزود: این طرح از سال قبل  در استان اجرا می‌شود که هدف آن ارائه خدمات مورد نیاز سالمندان از قبیل برگزاری اردو ، حمایت روانی ، افزایش اعتماد به نفس و ارتقاء کیفیت زندگی   است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به درجه بندی مراکز نگهداری سالمندان در استان گفت: مراکز نگهداری سالمندان به درجه 1 و 2 تقسیم بندی می‌شوند که شهریه‌های متفاوتی دارند.

حیدری ابراز کرد: سالمندان دارای خانواده ای در صورت مراجعه به این مراکز باید کل شهریه مصوب را پرداخت کنند البته به سالمندان نیازمند هم یارانه تعلق می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: البته شهریه دریافت خدمات سالمندانی که فاقد سرپرست هستند را بهزیستی پرداخت می‌کند.

گفتنی است با توجه به جمعیت دو میلیون و 700 هزار نفری البرز، می‌توان گفت سالمندان تقریباً 14 درصد از جمعیت استان را به خود اختصاص داده‌اند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار