فرمانده انتظامی دزفول خبر داد:
فرمانده انتظامی دزفول از کشف ۸۵ درصد انواع سرقت ها و کاهش ۱۲۰ درصدی وقوع قتل دراین شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۶۶۶۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴ 13 October 2018

سرهنگ علی الهامی اظهار کرد : اقدامات و فعالیت های نیروی انتظامی دزفول در مبارزه با فرصت طلبان و مخلان نظم و امنیت ، شبانه روزی و بی امان است.

وی با اشاره به عملکرد جدی پلیس در برخورد با جرائم، افزود : باتلاش های انجام شده موفق شده ایم درحوزه پلیس فتا و آگاهی عملکرد خود را به شاخص نرمال نزدیک کنیم به گونه ای که در سال جاری حدود ۸۵ درصد انواع سرقت ها کشف شده و افراد و باندهای مسلح متعددی در بحث سرقت منازل، خودرو، موتورسیکلت و فروشگاه ها شناسایی و دستگیرشده و اموال به صاحبان آنها بازگشت داده شده است.

کاهش ۱۸ درصدی سرقت منازل

فرمانده انتظامی دزفول از کاهش ۱۸ درصدی سرقت منازل در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در زمینه وقوع قتل نیز نسبت به سال گذشته ۱۲۰ درصد کاهش داشته ایم که این امر علاوه برتلاش پلیس، مرهون همکاری مردم است.

سرهنگ الهامی اضافه کرد: عمده انگیزه های خودکشی در دزفول اختلافات خانوادگی و مشکلات اقتصادی هستند.

وی در ادامه از شناسایی و دستگیری ۳ باند مسلح توزیع و پخش مواد مخدر خبر داد و گفت: طی روزهای اخیر علاوه بر شناسایی و دستگیری سارقان متعدد در زمینه سرقت منازل و وسایل نقلیه، همچنین یک باند حرفه ای سارقان خودرو که در کمتر از ۷۲ ساعت ۹ خودرو را سرقت کرده بودند، شناسایی و دستگیر و خودروها نیز کشف شد.

سرهنگ الهامی با اشاره به فعالیت های شبانه روزی پلیس فتا، اظهار کرد: شناسایی و دستگیری دو کلاهبردار اینترنتی، شناسایی و دستگیری مزاحمان نوامیس در فضای مجازی و دستگیری فردی که به صورت اینترنتی ۷۶۰ میلیون ریال از یک شهروند سرقت کرده بود، شناسایی فروشندگان سکه های تقلبی و افرادی که درفضای مجازی اقدام به نا امنی می کنند از جمله اقدامات پلیس فتا شهرستان دزفول طی روزهای اخیر است.

فرمانده انتظامی دزفول با ابراز تاسف از افزایش پرونده های پلیس فتا، گفت: مردم باید در فضای مجازی هوشیار باشند و در صورت بروز هرگونه اتفاق از مشاوران و کارشناسان پلیس فتا مشاوره رایگان بگیرند.

برخورد پلیس با مفسدان اقتصادی

سرهنگ الهامی با اشاره به مبارزه جدی پلیس دزفول با محتکران ، گرانفروشان و مالخرها ، گفت: باید بپذیریم که ملت ما این روزها درگیر یک جنگ بزرگ اقتصادی با دنیا است، بنابراین نباید عده ای سودجو و فرصت طلب درداخل عرصه را برمردم تنگ کنند و آگاه باشند که سازمان مقتدر پلیس درکنارسایرمتولیان با هرگونه اخلال در وضعیت بازار و معیشت مردم برخورد جدی خواهد کرد.

وی همچنین از کاهش چشمگیر تیراندازی در مراسم‌های عزا و شادی در سطح شهرستان خبر داد و افزود : با نشست های متعددی که به همراه همکاران در دستگاه قضا ، بسیج و سپاه با شیوخ، طوایف و اهالی روستاها و مناطق حاشیه ای دزفول داشته ایم همکاری و تعامل بسیارارزشمندی شکل گرفته که نتیجه آن کاهش چشمگیرحوادث و تیراندازی در مراسم‌هاشده است.

سرهنگ الهامی در ادامه اصحاب رسانه را پل ارتباطی بین نیروی انتظامی و مردم برشمرد و گفت: اصحاب رسانه علاوه بر انعکاس خدمات و فعالیت های ما ، لازم است بیش از پیش انتقادات و پیشنهادات سازنده مردم را بامادرمیان بگذارند.

وی با بیان اینکه انتظار داریم مردم مارا بعنوان مشاورانی صادق بپذیرند، افزود : ناجا در تمام جلوه از جمله مشاوره های رایگان اجتماعی، اخلاقی، انتظامی، خدمات ترافیکی، فضای مجازی، اماکن، اطلاعات، گذرنامه و مباحث آسیب شناسی و پیشگیری به مردم خدمات ارائه می دهد و لازم است شهروندان درراستای همکاری و جلوگیری از بروز برخی حوادث ازاین مشاوره‌های رایگان که درتمام پاسگاه ها و کلانتری های شهرستان ارائه می شود، بهره مندشوند.

هشدارهای پلیسی

فرمانده انتظامی دزفول با بیان اینکه پلیس فتا ، آگاهی و سایر بخش‌های نیروی انتظامی شهرستان به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردم است، تصریح کرد: مردم با افزایش تعامل و همکاری های خود و اطلاع رسانی به موقع موارد مشکوک و حساس به ۱۱۰ ، می توانند درکاهش وقوع جرائم اثرگذارباشند.

سرهنگ الهامی با اشاره به افزایش گشت های پیاده‌، موتوری و خودرویی ماموران آگاهی دزفول در راستای افزایش بیش از پیش امنیت مردم، عنوان کرد: از شهروندان تقاضا داریم به توصیه‌های پلیسی توجه کنند.

وی با تاکید بر لزوم نصب دوربین های مداربسته و دزدگیر در منازل ، خیابان‌ها و فروشگاه‌ها، گفت: شهروندان بهتر است به جای نگهداری از اشیای گران قیمت و جواهرات خود درمنزل، آنها را به صندوق امانات بانک ها بسپارند، ضمن اینکه اگر اهالی منطقه ای از نظر مالی وسعت بالایی ندارندمی توانند با مشارکت یکدیگر اقدام به خرید دوربین و نصب آن در خیابان و یا مجتمع مسکونی کنند.

سرهنگ الهامی با اشاره به فراوانی موتورسیکلت در دزفول ، خواستار تجهیز ایمنی این وسایل نقلیه از سوی صاحبان آنها شد و افزود: کشف موتورسیکلت به دلیل اینکه پس از سرقت اوراق می شود تاحدودی سخت است بنابراین لازم است صاحبان این وسیله نقلیه علاوه برقفل و زنجیرکردن موتور، از پارک آن در پیاده رو امتناع کنند.

وی همچنین به صاحبان خودروها توصیه کرد تا از نگهداری مدارک خود در خودرو امتناع و برای لحظاتی نیز خودروی خودرا به صورت روشن رها نکنند.

سرهنگ الهامی در پایان با بیان اینکه سارقان از کوچکترین فرصت ها استفاده می کنند، تاکید کرد سبزپوشان نیروی انتظامی دزفول باتلاش شبانه روزی و بی وقفه درراستای هدف خود مبنی برتامین ، حفظ و گسترش امنیت مردم و جامعه حرکت می کنند و امیدوار هستیم با اعتماد مردم بتوانیم بیش از گذشته خدمت گزار صادق و پرتلاشی برای مردم و پلیس مقتدر و باصلابتی درراستای مقابله با مخلان نظم و امنیت باشیم.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار