کد خبر: ۶۶۶۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۸ 13 October 2018

به گزارش تابناک قم، اغلب شهروندان با موضوع افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی در روز‌های برفی و بارانی کنار آمده اند و حاضرند در زمان بروز چنین شرایطی برای رسیدن به مقصد خود هر نوع هزینه‌ای را پرداخت کنند.

اما این موضوع نباید موجب شود تاکسی‌های معمولی و اینترنتی به فکر سوء استفاده از این شرایط باشند و به طور غیر منطقی نرخ کرایه‌ها را افزایش دهند.

در روزهای گذشته به وضوح شاهد بودیم که با ورود موج بارشی مردم چندین ساعت در خیابان‌ها سرگردان بودند و برای اینکه بتوانند از وسایل نقلیه عمومی و خصوصی استفاده کنند تن به خواسته‌های نامعقول رانندگان داده و هزینه‌های گزافی را پرداخت کردند.

اینکه رانندگان تاکسی‌ها در زمان بارش برف و باران کرایه‌ها را تا حد زیادی افزایش دهند مسئله تازه‌ای نیست. ولی در این بین شرکت‌ تاکسی اینترنتی اسنپ که مدعی است خدمات بسیار مطلوب را با حداقل قیمت و بهتر از تاکسی‌های عادی ارائه می‌دهد چرا باید چنین رفتار‌های بی انصافانه‌ای از خود بروز دهد؟

اسنپ در روز‌های برفی و بارانی سیاست‌های جدیدی را برای قیمت گذاری‌ها در پیش گرفته که حرکت عجیب و غریبی است که باعث شد مردم از این رفتار شوکه شوند. این در حالی است که زمان پاسخگویی به درخواست ها در زمان بارش نیز به صورت چشمگیری افزایش یافت.

از سویی رانندگان تاکسی‌های اسنپ با توجه به اعلام شرکت‌ و بر اساس نیاز‌های مالی خود با دیدن قیمت‌های جدید و در نظر گرفتن بصرفه بودن قیمت‌ها به سمت شروع به فعالیت در روز‌های برفی و بارانی هجوم می‌آورند و حاضرند ریسک افزایش خطرات رانندگی در این ایام را به جان بخرند و به مسافران خدمات ارائه دهند.

در مقابل، مسافران افزایش بی رویه نرخ کرایه‌ها را نمی‌پذیرند و از نظر آنان این افزایش غیر منطقی بوده و به ناچار حاضر به استفاده از خدمات تاکسی‌های اینترنتی می‌شوند و تا حدودی این احتمال وجود دارد که از میزان محبوبیت این تاکسی‌های اینترنتی در نظر مسافران کاسته شود.

با وجود مزایای بسیار تاکسی‌های اینترنتی به نسبت تاکسی‌های عادی و با اینکه مردم علاقه بیشتری به استفاده از خدمات این تاکسی‌ها به نسبت تاکسی‌های بی سیم، گردشی و خطی دارند بروز شرایط حساس و بحرانی در روزهای گذشته به مسافران اثبات کرد که انواع تاکسی‌ها تفاوت چندانی با هم ندارند و هیچکدام به فکر رفاه حال مسافران نیستند!.

البته سود بیشتر این افزایش و کاهش نرخ کرایه‌ها مسلما عاید شرکت‌ها و مسئولین آن‌ها می‌شود وگرنه برای یک راننده تاکسی که ناچار است هزینه‌های استهلاک خودرو را از جیب خود بپردازد تفاوت چندانی نداشته و سود زیادی ندارد. اینکه شرکت‌های اینترنتی در زمان پایین آمدن قیمت‌ها به هیچ وجه کمیسیون‌های خود را کاهش نمی‌دهند هم می‌تواند یکی دیگر از معضلات رانندگان باشد.

از طرفی باید به مشکلات رانندگان هم توجه داشت که در ساعات شلوغ و پیک ترافیک از خدماتی، چون پشتیبانی شرکت محروم می‌شوند و پشتیبانان به هیچ وجه پاسخگوی آن‌ها نیستند و در انتهای سفر با مسائلی همچون تغییر یکباره قیمت‌ها که اغلب کاهش قیمت است، مواجه می‌شوند و با مسافر اختلاف نظر پیدا می‌کنند.

حال باید دید که هدف اسنپ از این افزایش و کاهش یکباره قیمت‌ها چیست؟ آیا فقط به فکر منافع خود هستند یا به مشکلات راننده و مسائل روزمره او نیز توجه دارند؟

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار