دختر مددجوی تحت حمایت کمیته امداد البرز و دارنده چهار عنوان برتر کشوری در رشته راگبی برای شرکت در مسابقات یونان و ۲۰۲۰ ایتالیا آماده می‌شود.
کد خبر: ۶۶۶۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶ 13 October 2018

نوجوان ورزشکار البرزی با اشاره به اینکه مدّت شش سال است در رشته ورزشی راگبی رده سنّی زیر ۱۶ سال دختران فعّالیت می‌کند گفت: در طول سال‌های ورزش حرفه‌ای در قالب تیم هفت نفره راگبی، تجربه شرکت در مسابقات متعددی را داشتم و موفق به کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز شدم و هم‌اکنون نیز برای انتخاب شدن در تیم ملّی از سوی انجمن راگبی ایران به‌منظور شرکت در مسابقات آبان ماه کشور یونان و ۲۰۲۰ ایتالیا به‌صورت فشرده و مستمر تلاش می‌کنم.
وی بابیان گوشه‌هایی از سختی‌های زندگی خود و خانواده‌اش گفت: مادرم به دلیل اعتیاد، بی‌بندوباری و بدرفتاری پدر و کوتاهی در تأمین مخارج زندگی ناگزیر از او طلاق گرفت و به‌تنهایی بار مشکلات خانواده پنج نفره ما را بر دوش کشید. ازآن‌پس هزینه اجاره خانه، خرج زندگی و تحصیل ما با کارکردن مادر در خانه‌های مردم به‌ سختی فراهم می‌شد تا اینکه متأسفانه سرنوشت بار دیگر روی ناخوش به ما نشان داد و مادرم تنها نان‌آور خانواده به علّت سکته مغزی توان کارکردن را از دست داد و دوباره مشکلات ما شدّت گرفت، لذا با توصیه یکی از نزدیکان برای رفع مشکلات به کمیته امداد مراجعه کردیم و از آن به بعد از خدمات این نهاد در امور معیشتی، تحصیلی و خرید مسکن بهره‌مند شدیم.
دختر مددجوی البرزی با اشاره به علاقه‌اش در ورزش گفت: از سن هفت‌سالگی در رشته دومیدانی فعّالیت ام را در سطح مدرسه و محلّه و شهرستان شروع کردم و دریکی از مسابقات نیز رتبه دوم را کسب کردم. در سن ده‌سالگی یکی از مربیان دومیدانی که در رشته راگبی نیز مربیگری می‌کرد با توجه به ویژگی‌های جسمانی خاصی که دارم به من پیشنهاد داد به رشته راگبی روی‌آورم و من نیز توصیه او را پذیرفتم.
وی ادامه داد: در حاشیه یکی از مسابقات لطف خدا شامل حال من شد و با دکتر میرزا آقابیگ رئیس انجمن راگبی ایران آشنا شدم و او پس از دیدن بازی من قول داد اگر با جدیّت و مستمر خوب تمرین کنم در مسابقات پیش رو در کشور یونان و ۲۰۲۰ ایتالیا انتخاب می‌شوم.
گفتنی است هم‌اکنون در ایران ورزش راگبی جزو رشته‌های زیرمجموعه فدراسیون دومیدانی است و ورزشکاران علاقه‌مند به این رشته در قالب انجمن راگبی فعالیت می‌کنند.
مسابقات راگبی یا به عبارتی فوتبال آمریکایی در دونیمه چهل‌دقیقه‌ای با یک‌وقت استراحت ده‌دقیقه‌ای برگزار می‌شود. هر مسابقه یک داور و دو کمک‌داور دارد. هدف مسابقه کسب امتیاز به دو روش است. یک روش به زمین گذاشتن توپ در محوطه دروازه حریف است که پنج امتیاز دارد و درروش دوّم گذاردن توپ با ضربه پا از بین دو تیرک عمودی و بالای تیر افقی دروازه حریف است که سه امتیاز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار