صبوری با اشاره به بودجه شهرداری از طریق دریافت عوارض افزود: شرکت اب و فاضلاب بودجه عمرانی وملی داردو در این شرایط اقتصادی دولت می‌تواند این هزینه ها را جبران کند و نباید دستگاه‌های دولتی در صورت کمبود بودجه، این هزینه ها را ازمردم بگیرند.
کد خبر: ۶۶۸۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳ 16 October 2018

تابناک فارس  به نقل از روابط عمومی واموربین الملل شورای اسلامی شهر شیراز:ابراهیم صبوری به هنگام بررسی لایحه افزایش تعرفه آب بها و انشعابات اب و فاضلاب موضوع تبصره سوم قانون ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح‌های آب و فاضلاب که با مخالفت اعضای شورا همراه شد، گفت: از کمیسیون برنامه و بودجه انتظار داشتیم تعرفه های کلانشهر های کشور ازجمله تهران، اصفهان و مشهد را بررسی کنند.

وی با اشاره به منطقه بندی شهر تهران برای دریافت حق انشعاب اب و فاضلاب افزود: با مقایسه این تعرفه‌ها متوجه می‌شویم حداقل مبلغ در نظر گرفته شده در تبصره شماره ۳در شهر شیراز به یک میلیون و ۳۰۰هزار تومان ‌رسیده که با احتساب حق انشعاب حداقل به ۲میلیون تومان در مناطق جنوب و محروم شهر می‌رسد، این درحالیست که این تعرفه در مناطق بهره‌مند و گران قیمت تهران اخذ می‌شود.

صبوری با ابراز نارضایتی از ادعای کارگزاریهای اداره ابفا مبنی بر دریافت حق انشعاب آب توسط شورای شهر خاطرنشان کرد: زمانی که مردم معترض تعرفه‌ها میشوند کارگزاریها ادعا میکنند که شورای شهر این تعرفه رامصوب و پول برای شورای شهر از مردم گرفته می‌شود.

وی بر ارجاع این لایحه به کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا و بررسی مجدد به منظور منطقه بندی دقیق و کارشناسی و مقایسه تعرفه انشعاب اب و فاضلاب با شهرهای دیگر تاکید کرد.

صبوری افزود: با وجود دریافت پول زیاد درسالهای گذشته هنوز تصفیه خانه فاضلاب در حال ساخت است و به بهره برداری نرسیده است و تنها شبکه فاضلاب ایجاد می شود تا پس از جمع آوری فاضلاب در جنوب و جنوب شرق شهر رها شود.

عضو هیات رئیسه شور ای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: نباید شبکه فاضلاب جدید ایجاد کنیم بلکه باید ابتدا تصفیه خانه را بسازیم.

وی ادامه داد: با شکایت اهالی از بوی بد فاضلاب متوجه شدیم تصفیه خانه فاضلاب شماره ۱ شبها تعطیل است؛ مگر فاضلاب شهری شبها تعطیل است که این تصفیه خانه چنین اقدامی می‌کند.

نایب رییس شورای اسلامی شهرشیراز با اشاره به عدم اجرای ۵ مرحله تصفیه آب در تصفیه خانه شماره ۱شیراز افزود: کارشناسان میگویند این آب به دلیل وجود انگل برای فضای سبز شهری قابل استفاده نیست و باید تنها برای فضای سبز اطراف شهر مورد استفاده قرار گیرد.

وی معتقد است چرخه‌ی مدیریتی در این حوزه خوب عمل نمی‌کند و نباید برای اینکه مدیری به عنوان بهترین مدیر استانی و کشوری انتخاب شود از مردم پول بگیرد.

وی بر اصلاح و مناسب سازی تعرفه‌های انشعاب آب و فاضلاب مصوب ادوار گذشته شورا تاکید کرد و افزود: نباید از افرادی که ارزش وسایل خانه آنها کمتر از این تعرفه هاست این مبالغ گرفته شود.

صبوری با اشاره به بودجه شهرداری از طریق دریافت عوارض افزود: شرکت اب و فاضلاب بودجه عمرانی وملی داردو در این شرایط اقتصادی دولت می‌تواند این هزینه ها را جبران کند و نباید دستگاه‌های دولتی در صورت کمبود بودجه، این هزینه ها را ازمردم بگیرند.

وی ادامه داد: هرکجا که باید از حق مردم دفاع کنیم دفاع می‌کنیم و این جنبه تبلیغاتی ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار