رئیس‌جمهور آمریکا شب گذشته از تمامی اعضای کابینه‌اش خواست بودجه‌شان را برای سال ۲۰۱۹ تا ۵ درصد کاهش دهند.
کد خبر: ۶۶۹۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴ 18 October 2018

به گزارش تابناک : دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شب گذشته از تمامی اعضای کابینه‌اش خواست بودجه‌شان را برای سال 2019 تا 5 درصد کاهش دهند.

رئیس جمهور آمریکا خطاب به اعضای کابینه خود اعلام کرد: من از تمامی شما می‌خواهم تا 5 درصد هزینه‌ها را کاهش دهید و فکر می‌کنم اگر شما بتوانید بیشتر از این نیز انجام دهید ما را بسیار خوشحال خواهید کرد.

ترامپ در ادامه توضیح داد برخی وزیران می‌توانند کاهش بودجه‌ای بیشتر از میزان مشخص شده 5 درصد داشته باشند و به اعضای کابینه تاکید کرد که این خواسته او دارای اهمیت زیادی است. رئیس جمهور آمریکا از این پیشنهاد به عنوان طرح یکساله نیکل یاد کرد تا از طریق آن بتواند بودجه سال 2019 را به تعادل برساند و آن را مشابه طرح پیشنهادی بودجه سال 2017 دانست.

در طرح پیشنهادی سال 2017 موسوم به پنی پلن از کنگره آمریکا خواسته شد هزینه‌های اختیاری خود را به طور سالانه یک درصد کاهش دهد.

رئیس جمهور آمریکا یادآور شد استراتژی او این است که در ابتدا از بخش دفاعی این کشور حمایت کند و در نتیجه آن بودجه وزارت دفاع  این کشور در مجموع به 716 میلیارد دلار برای سال میلادی آتی رسید. ترامپ در جلسه کابینه آمریکا اعلام کرد اکنون زمان حمایت از دیگر بخش‌های دولتی فرارسیده است.

با توجه به داده‌های منتشره از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا، بدهی ملی این کشور در پایان آخرین روز از سال مالی اخیر، که در 30 سپتامبر به پایان رسید، به مبلغ 21.5 تریلیون دلار رسید. این در حالی است که براساس آمار، میزان بدهی آمریکا در پایان سال مالی 2017 رقم 20.5 تریلیون دلار برآورد شده بود. بر اساس گزارش دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید، بدهی ملی این کشور تا سال 2028، معادل 29.9 هزار میلیارد دلار خواهد بود. این کسری بودجه معادل 101 درصد تولید ناخالص داخلی آمریکاست. بدهی کنونی آمریکا در حال حاضر 20.6 هزار میلیارد دلار برآورد شده است. این بالاترین سطح بدهی‌های آمریکا پس از جنگ جهانی دوم به حساب می‌آید. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار