مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس گفت: با وجود شکوفایی استعدادهای زنان در عرصه‌های مختلف، سهم آنان در فضاهای مناسب شهری نادیده گرفته شده و تنها سه پارک بانوان در شهر‌های شیراز، نی‌ریز و آباده در 103 شهر استان در دسترس آنها است.
کد خبر: ۶۶۹۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱ 18 October 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: سیده معصومه دستغیب افزود: موضوع اختصاص مکان‌هایی با عنوان بوستان بانوان و ورزشگاه‌های اختصاصی که زنان بتوانند در آن‌ها با پوششی آزادانه و در محیطی با نشاط به فعالیت بپردازند، بسیار بااهمیت است.
وی با بیان این که شهرداری ها عملکردی فعالانه و قوی در حوزه زنان نداشته‌اند، اظهار داشت: به جای آنکه بهترین مکان‌های شهری به زنان اختصاص یابد، معمولا مکانی دور افتاده و فاقد امکانات را برای آنان در نظر می‌گیرند که این وضعیت مطلوب نیست.
دستغیب گفت: ورزشگاه حجاب شیراز، از قبل از انقلاب ویژه زنان بوده و بعد از آن نمونه مشابهی برای بانوان ساخته نشده است؛ درحالی که باید در مکان‌های مناسب شهر ورزشگاه‌هایی به زنان اختصاص داده شود.
این مقام مسئول گفت: متاسفانه نگاه شهرداری‌ها به حوزه خانواده زنده و پویا نیست و آن‌ها باید عمیق، هدفمند و سازمان‌یافته از امکاناتی که در اختیار دارند استفاده کنند و در این زمینه با جدیت بیشتر اقدام کنند.
دستغیب با اشاره به جمعیت زنان خانه‌دار گفت: کمتر کسی به این قشر از جامعه و نیاز‌های آن‌ها توجه می‌کند؛ اما این زنان مخاطبان اصلی فرهنگ‌سرا‌هایی هستند که می‌توانند در حوزه فرهنگ‌سازی و تغییر نگرش جامعه بسیار فعال باشند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس همچنین اظهار داشت: تاکنون 2 طرح تخصصی در حوزه بانوان با هدف فعالیت در زمینه فرهنگی شهر‌داری به صحن شورای شهر رفته است که هنوز نتیجه آن‌ها مشخص نیست؛ البته اشاید شهرداری‌ مایل نباشد به مسائل زنان به صورت تخصصی ورود کند و از این منظر نه تنها به شهرداری‌شیراز که به همه شهرداری‌ها انتقاد دارم.
دستغیب تاکید کرد: موضوع دسترسی زنان به فضاهای عمومی مناسب از جمله پارک‌ها و ورزشگاه‌ها مطالبه عموم آن‌هاست؛ زیرا در برخی شهرستان‌ها حتی فرهنگسرای فعال نیز وجود ندارد.
بنا بر اعلام دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس، هم اینک 103 شهر در تقسیمات کشوری این استان وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار