عملیات لایروبی رودخانه کارون روز چهارشنبه در ساحل شهر گتوند آغاز شد.
کد خبر: ۶۶۹۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ 20 October 2018

شهردار گتوند گفت: علاوه بر رودخانه کارون، لایروبی کانال ها، انهار و زهکش های درون محدوده شهری گتوند در دستور کار ستاد مدیریت بحران شهرستان قرار گرفته است که از هفته آینده عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

صدیقه میری افزود: حدود 3.5 کیلومتر ساحل رودخانه و چهارکیلومتر کانال و زهکش درون شهری نیز در این طرح نی زدایی و لایروبی می شود.

وی اظهار داشت: رشد بی رویه نیزارها و تجمع گل و لای و فاضلاب یکی از معضلات ساحل کارون در حاشیه شهر گتوند است که لایروبی آن از سال گذشته بطور جدی توسط مجموعه شورا و شهرداری پیگیری شده است.

شهردار گتوند با بیان اینکه این طرح از مصوبات ستاد مدیریت بحران است و با هماهنگی فرمانداری اجرا می شود، افزود: سازمان آب و برق استان خوزستان، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، شرکت آب و فاضلاب خوزستان، سازمان جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و امور بهره برداری سد و نیروگاه گتوند علیا در اجرای این طرح ها در مدت یک ماه با شهرداری گتوند همکاری می کنند.

کمبود بارش ها و خشکسالی سال های اخیر، عدم لایروبی توسط دستگاه های ذیربط و برداشت بی رویه آب از سرشاخه های کارون، علاوه بر کم شدن حجم آب باعث رشد نیزارها در رودخانه کارون در شهرستان گتوند شده است.

شهرستان گتوند با 2 بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهر و 45 روستا در شمال استان خوزستان واقع شده است.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار