حجت‌الاسلام مسعودی،مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز از راه اندازی، 10 پایگاه فرهنگی اجتماعی در مناطق آسیب پذیر شهرستان کرج خبر داد.
کد خبر: ۶۷۱۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ 23 October 2018

حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: گروه های علمی و پژوهشی در اجرای طرح های مطالعاتی آسیب های اجتماعی زیادی در کشور از جمله البرز شناسایی کرده اند که برای کاهش این آسیب ها، پایگاه های فرهنگی فعال شده است.

وی اظهارداشت: از مجموع مواد شناسایی شده، پنج آسیب مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفت و معظم له دستور دادند تا روی همه آسیب ها به‌ویژه این پنج آسیب شامل طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی، مفاسد اخلاقی و مناطق بحرانی کار کنیم.

مسعودی، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان یک نهاد زیر مجموعه دفترمقام معظم رهبری باید دراین زمینه تلاش های لازم را انجام دهد.

وی ادامه داد: برهمین اساس تفاهم نامه ای با وزارت کشور به امضاء رسید و بنا شد که در سراسر کشور در مناطق مدنظر وزارت کشور پایگاه های فرهنگی اجتماعی تشکیل بدهیم.

حجت‌الاسلام مسعودی، افزود: بر همین اساس ۱۰ منطقه آسیب خیز شهرستان کرج توسط معاونت سیاسی استانداری البرز به اداره کل تبلیغات اسلامی استان معرفی شد که شامل اسلام آباد، سهرابیه، حصار، خط ۴ حصار، کلاک نو، اخترآباد، خلج آباد و سه نقطه در محمدشهر شامل تپه قشلاق، جعفرآباد و محله یزدی ها بود.

وی اظهار داشت: دراین مناطق پایگاه فرهنگی اجتماعی برای خدمات رسانی به مردم این مناطق با مدیریت روحانیون مستقر در استان راه اندازی شد.

مسعودی گفت: با راه اندازی این پایگاه ها در صدد هستیم تا مردم ساکن این مناطق متوجه آسیب ها شده و برای رفع آن با کمک مسئولان پا در میدان بگذارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با بیان اینکه این طرح برای مدت پنج سال در شهرستان کرج برنامه ریزی شده، افزود: ما به این ۱۰ پایگاه بسنده نکردیم و مناطق دیگری مانند هشتگرد، مهدی آباد و قزلحصار کرج را آسیب زا اعلام کردیم.

وی اضافه کرد: برای انتخاب مدیران این پایگاه ها از بین یک هزارو۷۰۰ روحانی مستقر در استان ۱۰ طلبه جوان و پویا را انتخاب کردیم که برای خدمات رسانی به مردم آسیب پذیر معرفی شدند.

مسعودی گفت: برای اینکه کار نظم و انضباط پیدا کند یک نظام نامه تهیه کردیم و در اختیار مسئولین پایگاه ها گذاشتیم و بنا شد این افراد بر اساس نظام نامه پیش بروند.

وی افزود: برای هرچه بهتر اجرا شدن این طرح از طریق وزارت کشور چند دستگاه هم برای همکاری با ما همچون بهزیستی، کلانتری ها، شهرداری، بهداشت و درمان، فرهنگ و ارشاد و... معرفی شدند.

مسعودی گفت: مسئولان پایگاه ها در تمام حوزه های اشتغالزایی، تامین جهیزیه دختران، معرفی به کمپ های ترک اعتیاد، برگزاری جلسات مشاوره ای برای خانواده های آسیب دیده اقدامات مناسبی را انجام داده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار