مدیرحج و زیارت البرز گفت: تا پایان روز گذشته 47 هزار ویزای زائران اربعین در این استان صادر شد.
کد خبر: ۶۷۲۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱ 25 October 2018

به گزارش «تابناک البرز»؛ سال گذشته 35 هزار نفر از البرز عازم اربعین حسینی شدند که امسال پیش بینی شده بود حدود همین تعداد نام نویسی کنند.
عباس دمیرچی افزود: صدور ویزا از 15 مهرماه جاری توسط نمایندگی کنسولگری عراق مستقر در استان آغاز شده است. 
وی با بیان اینکه تاکنون حدود 48 هزار البرزی در سامانه سماح نام نویسی کرده اند، اظهار داشت: مابقی ویزای ثبت نام کنندگان پیاده روی اربعین حسینی در کوتاهترین زمان صادر می شود.
دمیرچی اضافه کرد: زائران اربعین برای دریافت ویزا نیازی به حضور در محل کنسولگری ندارند و بایستی به صورت اینترنتی در سامانه سماح نام نویسی کنند. 
وی با اشاره به اینکه در دفاتر زیارتی هیچگونه وجه نقدی رد و بدل نمی شود، گفت: زائران بایستی مبالغ مورد نظر برای صدور ویزا را به صورت اینترنتی پرداخت کرده و پس از تکمیل نام نویسی در سامانه سماح با در دست داشتن گذرنامه و 2 قطعه عکس به دفاتر زیارتی مراجعه کنند. 
دمیرچی اضافه کرد: هزینه ای که باید به صورت اینترنتی از طریق سامانه سماح پرداخت شود شامل روادید، بیمه و پزشکی اربعین معادل 234 هزار و 875 تومان تعیین شده است. 
وی افزود: دفاتر زیارتی و کنسولگری تا پاسی از شب در تلاش هستند تا به بهترین نحو خدمات به زائران ارایه دهند. 
مدیر حج و زیارت استان البرز در خصوص میزان ثبت نام زائران، گفت: خوشبختانه از زمانیکه هزینه ی ویزای اربعین کاهش یافت، نام نویسی ها بیشتر شده است. 
دمیرچی بیان داشت: افرادی که قبل از کاهش قیمت ویزا اقدام به نام نویسی کرده بودند، مابه التفاوت قیمت ویزا به آنان برگردانده می شود. 
وی به زائران اربعین توصیه کرد که مراحل نام نویسی را به روزهای پایانی موکول نکنند تا برنامه ریزان بتوانند در اسرع وقت تمهیدات مناسب را فراهم کنند. 
مدیرحج و زیارت استان البرز همچنین به وضعیت آب و هوایی به خصوص در مرزهای خروجی به سمت عراق اشاره کرد و از زائران خواست تا قبل از حرکت به سمت این مرزها از شرایط جوی اطلاع حاصل کنند تا به مشکلی برخورد نکنند. 
تعداد ویزای صادره در استان تاکنون نسبت به تمام ویزای صادر شده در سال گذشته با 12 درصد رشد روبرو بوده است.
«نام نویسی از متقاضیان تا روز قبل از اربعین یعنی روز یکشنبه هفته آینده ادامه دارد.» 
استان البرز45 دفتر زیارتی مجاز دارد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار