رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد:
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد، زنده گیری و عقیم‌سازی را بهترین راه کنترل سگ‌های ولگرد در یزد دانست.
کد خبر: ۶۷۳۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷ 28 October 2018

حمیدرضا رحیم‌دل  با اشاره به اقدامات شهرداری در خصوص سگ‌های ولگرد، گفت: در اسفندماه سال گذشته انعقاد قرارداد با بخش خصوصی انجمن حمایت از حیوانات بی‌سرپناه امید یزد با موضوع قرارداد زنده گیری، عقیم‌سازی، رهاسازی و کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد انجام شد.

وی انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، حیوان گزیدگی را از مشکلات حضور این حیوانات در سطح شهر دانست و افزود: مهم‌ترین بیماری و انتقال به انسان، انتقال بیماری هاری است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد با اشاره به اینکه این حیوانات در محدوده حریم شهر و زمین‌های بلا صاحب دیده می‌شوند، تصریح کرد: بهترین راه جمع‌آوری این حیوانات برابر دستورالعمل صادره از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور زنده گیری و عقیم‌سازی است.

رحیم‌دل بابیان اینکه در شش‌ماهه دوم سال گذشته ۱۳۸ قلاده سگ‌های بلا صاحب در سطح شهر کنترل و جمع‌آوری‌شده است، اظهار داشت: در سه‌ماهه اول سال جاری ۱۸۷ قلاده، در تیر و مردادماه ۵۷۰ قلاده در سطح شهر کنترل و جمع‌آوری‌شده‌اند.

این مقام مسئول تعداد سگ‌های عقیم شده را ۲۶ قلاده و تعداد سگ‌های واگذارشده را ۴۸ قلاده عنوان کرد و خاطرنشان کرد: ارگان‌هایی به‌مانند سازمان محیط‌زیست، مرکز بهداشت، دامپزشکی و فرمانداری در جهت رهاسازی این حیوانات با سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد همکاری دارند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار