رئیس پلیس فتا استان قم بر لزوم هشیاری زائران اربعین حسینی(ع) نسبت به کلاهبرداری های اینترنتی توسط افراد سودجو تاکید کرد.
کد خبر: ۶۷۳۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸ 28 October 2018

به گزارش تابناک قم، سرهنگ علی موالی اظهار داشت: با فرارسیدن اربعین حسینی(ع) و ثبت نام اینترنتی زائران برای سفر به عتبات عالیات، افراد فرصت طلب با شگردهای متفاوت در فضای مجازی به دنبال فریب و کلاهبرداری از مردم هستند.

وی بیان داشت: شهروندان همچنین توجه داشته باشند هنگام دریافت محتوای مذهبی از اینترنت دقت نمایند منابع محتوای مورد نظر معتبر باشد، تجهیزات هوشمند خود را در اختیار دیگران قرار ندهند زیرا ممکن است به بهانه نصب نرم افزارهای مختلف و ترفندهای مهندسی اجتماعی بدافزاری روی گوشی اجرا کنند که منجر به هک شدن می شود.

موالی افزود: در فضای مجازی به کمپین های غیر مجاز و غیر رسمی که با ایجاد گروه‌ها و کانال‌های خیریه در فضای مجازی به عناوین مختلف از قبیل پرداخت نذورات، کمک به هیات ها، نیازمندان، کودکان و غیره است، اعتماد نکنند و به شماره حساب یا شماره کارت های بانکی اعلام شده توسط این افراد وجهی واریز ننمایند، مجرمان سایبری با طراحی صفحات جعلی شبیه به درگاه های اینترنتی پرداخت بانکی به دنبال سرقت اطلاعات بانکی هموطنان هستند.

وی از زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خواست، در صورت مواجهه و یا مشاهده موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش گزارش های مردمی به این پلیس اطلاع دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار