روز جمعه هفته گذشته مورخ 97/8/4 یکی از پر تصادف ترین روزهای چهارمین جاده زیبای جهان بود.
کد خبر: ۶۷۴۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶ 29 October 2018

به گزارش «تابناک البرز»؛ طبق ادعای گواهان، بیش از 100مورد تصادف در این روز اتفاق افتاد،به طوری که پارکینگ ها گنجایش خودروهای تصادفی را نداشت، خوشبختانه در این حوادث مورد فوتی گزارش نشده ولی خسارات مادی فروانی به دنبال داشته است.

با توجه به گله مندی مغازه داران جاده چالوس و برخی ساکنان منطقه، روز شنبه به اتفاق سه نفر از خبرنگاران جهت بررسی موضوع به جاده چالوس عزیمت نموده و نظر چند فرد آگاه را جویا شدیم.
یکی از افراد مطلع علت اصلی بروز تصادف را عدم رعایت قوانین راهنمایی رانندگی ذکر نموده و بر فرهنگ سازی در این خصوص تاکید داشت.
وی معتقد بود از آنجاییکه این جاده به دلیل زیبایی های منحصربه فرد در ردیف زیباترین جاده های جهان قرار گرفته است، مسافران این مسیر باید با رعایت سرعت مطمئنه از چشم انداز آن لذت ببرند.
وی همچنین با اشاره به اینکه برخی افراد بدلیل عدم آشنایی به جاده،با عدم رعایت سرعت مجاز جان خود و دیگران را به مخاطره می اندازند، اضافه می کند: اداره راهداری و پلیس راه با نصب علائم هشدار دهنده راننده را آگاه می کنند که هوشیار بوده و سرپیچ ها سبقت نگیرد ولی متاسفانه، بسیاری این موارد را رعایت نمی کنند و سبب بروز تصادف می شوند.
اما نظر یکی از ساکنان منطقه این بود که کیفیت نامناسب آسفالت و گاهی اوقات شیطنت برخی افراد که اقدام به پاشیدن گازوئیل در سطح جاده می کنند، سبب لغزندگی در زمان بارندگی شده و تصادف رخ می دهد.
بحث کیفیت آسفالت جاده چالوس مدتهاست از سوی خبرنگاران پیگیری و تا کنون پاسخی از سوی مدیران دستگاه های ذیربط دریافت نشده است.
بنا به گفته یک منبع آگاه مدتی قبل جهت تست کیفیت آسفالت جاده، افرادی از تهران به منطقه اعزام و از 15 نقطه حادثه خیز نمونه کرده و قرار بوده نتیجه گزارش به ادارات مربوطه اعلام شود، تا لحظه تنظیم خبر موفق به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه نشدیم.
و اما اظهار نظر پیمان بیک، خبرنگاری که روز تهیه گزارش پشت فرمان بوده و ما را همراهی نمود.
وی با قاطعیت می گفت اگر رانندگان در این مسیر با توجه به شیب و پیچ های حادثه خیز،با سرعت هایی که در تابلو ذکر شده،رانندگی کنند، احتمال لغزندگی به حداقل رسیده و حتی در صورت بروز تصادف امکان آسیب تقریبا صفر خواهد بود.
گفتنی است ما روز تهیه گزارش، رانندگی با سرعت مجاز در جاده چالوس را تجربه کردیم ولی تمامی خودروهایی که پشت خودرو ما در حرکت بودند، علیرغم خط کشی ممتد جاده،تا لاین مقابل خالی می شد سبقت گرفته و با سرعت پیچ ها را رد می کردند.
بیک می گفت: ما باید روش های درست رانندگی را به مردم بیاموزیم و این مهم مستلزم هزینه کرد در حوزه فرهنگ است، زیرساخت های ما ایراد اساسی دارد، لذا کلیه دستگاه های مرتبط باید با هم هماهنگ و متحد اقدام نمایند.
منتظر ارائه اطلاعات از سوی ادارات راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هستیم،تا نتیجه آزمایشات صورت گرفته به اطلاع عموم برسد.

علت یابی و رفع آن در هر حادثه ای می تواند از بروز آن پیشگیری کند.
خبرنگار تابناک : خاکپور

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار