مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با بیان اینکه 36 مورد پرونده احتکار با ارزش بیش از 150 میلیارد ریال را در استان داشتیم افزود: 13 فقره به محکومیت رسیده و ارزش آن 19 میلیارد و 854 میلیون ریال بوده و 17 مورد از آن به برائت رسیده است ضمن اینکه 65 مورد عدم اعلام موجودی با ارزش بیش از 6 میلیارد ریال بوده که 44 مورد محکوم و 18 مورد برائت شدند.
کد خبر: ۶۷۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵ 31 October 2018
علیرضا حسن پور با اشاره به مقابله تعزیرات حکومتی همدان با ۳۶ پرونده احتکاری گفت: قیمت نان در همدان به طور رسمی افزایش نداشته و در دو ماه گذشته استاندار در برابر افزایش قیمت نان مقاومت کرد.

به گزارش تسنیم، حسن پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از اوایل سال با مشکلات تحریم درگیر بودیم و به تبع این مشکلات و فشارهایی را که در رأس آن آمریکا بریا ایران ایجاد کرد، مردم را در حوزه اقتصادی با مشکل مواجه کرد.

وی بیان کرد: در هفت ماهه امسال 6248 فقره پرونده در همدان تشکیل شده که تعداد 6254 پرونده به عبارتی 100 درصد پرونده‌ها رسیدگی شده و بیش از 141 میلیارد ریال مجموع محکومیت‌ها است که از این تعداد 5225 فقره مربوط به حوزه  کالا و خدمات است که بیش از 31 میلیارد ریال مجموع محکومیت های آن است.

حسن پور عنوان کرد: 670 فقره در حوزه کالا و ارز رسیدگی شده که مجموع محکومیت‌های آن بیش از 108 میلیارد ریال و در حوزه بهداشت، دارو و درمان 414 فقره پرونده با بیش از یک میلیارد و 343 میلیون ریال مجموع محکومیت رسیدگی شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان اعلام کرد: بر اساس تعهد و قول در کاهش زمان رسیدگی خوشبختانه به میانگین 12 روز رسیده ایم که برنامه سازمان 19 روزه بوده است و در حوزه قاچاق کالا و ارز میانگین رسیدگی 81 روز است و هیچ استانی نتوانسته به برنامه 45 روزه سازمان برسد و در استان همدان به دلیل اینکه عمده متهمین از خارج از استان هستند نیابت دادرسی به سایر استانها داده می شود و به همین دلیل تاخیر در روند را داریم ضمن اینکه در حوزه بهداشت, دارو و درمان 12 روز میانگین رسیدگی ثبت شده است.

حسن پور با بیان اینکه بیشترین تخلفات به ترتیب در بخش کالا و خدمات عدم درج قیمت، گرانفروشی، عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، تقلب، عدم ارائه فاکتور خرید، صدور فاکتور و کم فروشی است افزود: در بخش کالا و خدمات صنف خوار و بار و سوپر مارکت, نانوایی, مرغ و ماهی و گوشت سه صنفی هستند که بیشترین بازرسی، نظارت و تخلف را دارند و پس از آن آرایشگاه زنانه مبل، کابینت سازی و میوه و تره بار بیشترین تخلف را داشتند.

وی با اشاره به اینکه پرونده ها با ارزش بالاتر از 50 میلیون پرونده مهم تلقی می شوند بیان کرد: امسال 51 فقره پرونده مهم با ارزش بیش از 64 میلیارد ریال را داشتیم و مهمترین پرونده ها 3 پرونده در حوزه احتکار سبوس با دو میلیارد و 550 میلیون ریال، پرونده احتکار برنج با ارزش 2 میلیارد و 100 میلیون ریال و پرونده احتکار ام دی اف را با 2 میلیارد و 100 میلیون ریال داشتیم.

پرونده قاچاق سیگار مهمترین پرونده امسال تعزیرات بود

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با بیان اینکه بیترین پرونده های مهم در حوزه قاچاق است افزود: قاچاق لوازم تحریر با 8 میلیارد ریال، حبوبات با 2 میلیارد و 310 میلیون ریال و پرونده قاچاق سیگار با 3 میلیارد و 870 میلیون ریال را داشتیم و امروز نیز پرونده قاچاق سیگار در گلوگاه شهید زارعی با بیش از یک میلیون و 700 هزار نخ سیگار و یک میلیارد و 300 میلیون ریال جمع محکومیت است که رأی غیر قطعی است.

حسن پور گفت: مهمترین پرونده های قاچاق کالا شامل پرونده های لوازم خانگی، سیگار، پوشاک را داشتیم و اخیرا 68 مورد پرونده قاچاق سوخت با ارزش 80 میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان اظهار داشت: با توجه به تعهدی که سازمان نسبت به جامعه دارد و رکن قضایی در بازار است، تا کنون 3847 مورد بازرسی در قالب 667 اکیپ را داشتیم که 2657 فقره پرونده تشکیل شده است و 49 درصد پرونده ها را خود سازمان تشکیل داده است و مجموع محکومیت ها 15 میلیارد و 512 میلیون ریال است.

حسن پور بیان کرد: جهت کمک به مراجع نظارتی قضات در تیم‌های بازرسی حضور دارند و این سازمان بازرس مستقیم ندارد.

تاسیس شعبه ویژه تجدید نظر قاچاق کالا و ارز در همدان

وی خبر داد: تاسیس شعبه ویژه تجدید نظر قاچاق کالا و ارز به همدان ابلاغ شد و این شعبه در استان راه اندازی شد ضمن اینکه دو ساختمان اداری را در نهاوند و  فامنین به سازمان افزوده شد و از حالت استیجاری خارج شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با اشاره به گرانی برخی کالاها و افزایش چندباره قیمت آن تصریح کرد: زمانی می‌توانیم مرجعی را مورد عتاب و خطاب قرار دهیم که سازمان مرجع تخلف را به ما اعلام کند و در مورد لبنیات نیز سازمان صمت باید به تعزیرات اعلام داشته باشد.

حسن پور تصریح کرد: گزارش خرید گندم توسط کشاورزان از تعاون روستایی به ما نیز گزارشی رسیده که به جای گندم خاک عرضه شده ولی تا کنون هیچ گشت مشترکی در این زمینه تشکیل نشده و انبارها در داخل حوزه شهری نیست و از مکان آنها بی‌اطلاع هستیم و نیاز است تا سازمان جهاد کشاورزی در این زمینه از تعزیرات کمک بخواهد.

قیمت نان در همدان به طور رسمی افزایش نداشته است/ استاندار مقاومت می کند

وی تصریح کرد: چندین جلسه در ماه اخیر برای افزایش قیمت نان برگزار شد که استاندار مقاومت کردند و در حال حاضر به طور رسمی افزایش قیمتی را در حوزه نان نداشتیم ولی طبیعی است که نانوایان به سبب افزایش قیمت‌ها در بخش حمل و نقل درخواست افزایش قیمت را دارند ولی به دلیل عدم حضور استاندار در جلسه این افزایش قیمت تصویب نشد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان اعلام رکد: تا زمانی که حقوق یکدیگر را رعایت نکنیم و قانون مدار نباشیم هیچ قدرتی نمی‌تواند ما را به رعایت کردن ملزم کند.

وی با اشاره به سلامت اداری در تعزیرات گفت: سازمان تعزیرات رتبه دوم کشور را در سلامت اداری به دست آورد و این سازمان کمترین فساد اداری را در بین تمامی نهادها دارد و در استان همدان نیز هیچ موردی از تخلف اداری و فساد را نداشتیم و برای هیچ کس فرش قرمز پهن نکردیم.

حسن پور بیان کرد: در تویسرکان, ملایر, رزن و نهاوند توزیع کالاهای احتکار شده را داشتیم ولی در همدان این کار بر عهده سازمان صمت است که از چند و چون کار بی اطلاع هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار